Hernoemen in bulk

Hallo, klein probleem op Solidworks Ik heb een assemblage met enkele honderden onderdelen en in deze assemblage bevat elke bestandsnaam een projectnaam, maar deze is verkeerd. Is er een oplossing om het automatisch te wijzigen op alle bestanden, zonder een fout in de links en verwijzingen ect.

Bedankt allemaal!

1 like

Hallo, u moet de functie "take-away compositie" gebruiken die te vinden is in file/take-away compositie.

(Natuurlijk, in het geval dat er enkele honderden stukjes zijn, zou kopiëren/plakken een extra hulp zijn!)

En van daaruit; U kunt uw bestanden naar eigen inzicht hernoemen, zonder de verwijzingen te verbreken.

Zie bijgevoegde foto

Succes!

+1 voor Benoit, de optie om te hernoemen kan interessant zijn voor dit geval =)

compo.png
3 likes

Zoals @ Bart zegt: "Takeaway samenstelling".

Vergeet niet om de eerste optie "Tekeningen opnemen" te selecteren

Aan de andere kant, om een tekenreeks te wijzigen, gaat u naar de knop "Selecteren/Vervangen" en gaat u als volgt te werk:

_dans het drop-down-menu "Opslaan als naam" selecteert, is dit standaard normaal geselecteerd.

_dans het veld "met" de tekenreeks die u wilt vervangen

_sélectionnez hieronder "Vervang door tekst door:"

_dans het veld ernaast de nieuwe tekenreeks in.

_cliquez op "Alles vervangen"

Bestanden die van naam gaan veranderen, veranderen in groen.

Het enige wat je hoeft te doen is rechtsonder op opslaan te klikken en je hele boomstructuur wordt gekopieerd!

5 likes

Ter voltooiing,

Als u alleen de delen wilt kopiëren die verband houden met uw project zonder dat u de andere met de hand hoeft uit te vinken, deselecteer dan alles (controleer eerst bovenaan de eerste kolom) en ga weer terug naar "Selecteren/Vervangen" en doe zoals ik deed:

_dans het drop-down-menu "Opslaan als naam" selecteert, is dit standaard normaal geselecteerd.

_dans het veld "met" de tekenreeks van uw project

_sélectionnez hieronder "Items selecteren"

_cliquez op "Alles inschakelen"

3 likes

Hallo

Het probleem met de composities om mee naar huis te nemen is dat het ook de bestanden uit de bibliotheek pakt en ik ze een voor een moet uitvinken...

Als er een optie "Een map uitsluiten" was...

Bedankt!

1 like

Ik denk dat we @BATCH123 tegelijkertijd hebben geschreven! : zie mijn 2e antwoord!

De beste keuze is het hulpprogramma Axemble: PROJECT MANAGER.

Met dit hulpprogramma kunt u het hernoemen van een of meer mappen (bijv. de bibliotheek) uitsluiten, u kunt het hele bestand of een deel ervan hernoemen.

project_manager.jpg
3 likes

@flegendre:

Projectmanager is zeer efficiënt, maar heeft een nadeel als het gaat om de samenstelling van de take-home: het wordt betaald.

De samenstelling om mee naar huis te nemen is misschien niet zo gemakkelijk te gebruiken, maar is standaard geïntegreerd in SW.

Ja @flegendre, maar zoals @pascal zegt, denk een beetje aan degenen die helaas MOETEN LEVEN ZONDER, deze uitstekende set tools die MyCADTools is ...

Het is waar dat ik altijd gewend ben geweest om in luxe te leven!!!

Als de behoefte nu vaak voorkomt, kan de investering de moeite waard zijn .

3 likes

Hallo

@pascal en @benoit, OK ProjectManager wordt inderdaad betaald, maar als de afhandeling terugkerend is en als je elke keer X minuten (of uren) moet besteden aan het converteren van bestanden, het hernoemen van ontwerpen, het dupliceren van projecten door slechts een paar bestandsnamen te wijzigen, enz, enz., moet je de tijd die handmatig wordt besteed afwegen tegen de tijd die wordt bespaard door krachtige tools te gebruiken.

Vriendelijke groeten

3 likes

Ik twijfel niet aan het belang van deze tools omdat ik ze al jaren naar volle tevredenheid kan gebruiken, maar voor de gevraagde bediening is de Takeaway Composition een uitstekend hulpmiddel, zeker minder intuïtief, maar zeer compleet.

Nogmaals, @jmsavoyat, ik betreur het dat ik geen toegang meer heb tot de MyCADtools-suite, maar als je aankomt bij een bedrijf waarvan de wederverkoper niet Axemble is, lijkt het ongerijmd om te zeggen dat je op zoek moet gaan naar MyCADtools-oplossingen voor degenen die het nooit op de lange termijn hebben getest!!

2 likes

Wat is de prijs van een projectmanager?

En kunt u hiermee alleen bestanden uit een of meer specifieke mappen opnemen? En behoudt het de link voor de bestanden in de andere mappen? (bibliotheek bijvoorbeeld).

In principe moet u de links naar de bibliotheek behouden en de projectbestanden kopiëren + een deel van de naam automatisch hernoemen (projectnaam in de bestandsnaam).

Dank aan jullie allemaal;)

http://www.lynkoa.com/store/fr/tools-et-macros/utilitaire-projectmanager-855.html

€ 69,99

De hele mycadtools-suite bevindt zich in het jaarlijkse bereik van 300 euro, 

Om de bestanden handmatig aan te passen (ik heb bijvoorbeeld een assemblage van meer dan 2000 onderdelen) kost een week voor één persoon 1500€.

dus tussen 300€ voor 10 min en 1500€ (kosten inbegrepen) de week dat ik mijn keuze maakte lol

1 like

Hallo

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/renommer-facilement-les-dossiers-%C2%AB-article-liste-des-pieces-soudees-%C2%BB-dans-solidworks

Ik heb deze tutorial gevonden, misschien kan het je helpen.

Cdt

Eric

Bekijk deze pagina's, het zal je een preciezer idee geven:

http://www.lynkoa.com/tutos/composition-%C3%A0-emporter

http://www.lynkoa.com/store/fr/tutos-formations/tutos/utilitaires-projectmanager.html

Ik twijfel ook niet aan de effectiviteit van de tool.

Ik gebruik het bijna dagelijks en ben er blij mee.

Ik betreur alleen het feit dat het wordt gepresenteerd als de ultieme oplossing zonder te specificeren dat het wordt betaald, terwijl een tool die in SW is geïntegreerd, je in staat stelt de manipulatie uit te voeren.

Persoonlijk heb ik de gewoonte om eerst te kijken naar de tools die in de software zijn geïntegreerd voordat ik naar de externe hulpprogramma's ga kijken.

Batch geeft niet aan of dit probleem terugkerend is of dat het een "one shot" is.

In het geval van een tijdelijk probleem dat zich waarschijnlijk niet zal herhalen, is de investeringsberekening een beetje anders.

Er ontbreken dus enkele details over de frequentie van het probleem en er ontbrak enkele informatie over het voorgestelde instrument.

vriendelijk

Paschalis

2 likes

Ik zou dit probleem maximaal 7 of 8 keer per jaar hebben.

@http://www.lynkoa.com/tutos/3d/renommer-facilement-les-dossiers-%C2%AB-article-liste-des-pieces-soudees-%C2%BB-dans-solidworks

Het is voor gelaste onderdelenlijsten, toch?

@+ Nogmaals bedankt!

@BATCH123!

Nu denk ik dat het aan jou is om te beoordelen of het nodig is om over te stappen naar Project Manager of dat Composition to Go aan je behoeften voldoet. Veel van de argumenten voor en tegen zijn naar voren gebracht.

In ieder geval weet je ons onderwerpen van onenigheid te vinden: Compositie om gisteren, vorige week, de diepten van de kranen weg te nemen. Dit tempo gaan we niet bijhouden... ;-) Maar als je anderen hebt, aarzel dan niet, het zet animatie...

Kom op, fijn weekend.

1 like