Wanneer ik een SLDPRT-bestand hernoem met solidworks explorer Vervolgens open ik de assembly in de aanmaakboom van de functiebeheerder met de naam van de Stuk is niet veranderd Als ik het onderdeel uit de assemblage open, wordt het bestand hernoemd.
U hoeft alleen maar uw onderdeel op te slaan als een kopie met de nieuwe naam en vervolgens vervangt u uw onderdeel door het nieuwe in de assemblage (klik met de rechtermuisknop op het onderdeel in de boom en vervolgens op de 3 kleine pijlen onderaan het vervolgkeuzemenu, vervang het onderdeel...). Hier is een poging;)
Sinds de 2015-versie kun je ook met de rechtermuisknop op het onderdeel klikken en vervolgens onafhankelijk maken, het is alsof je tegelijkertijd een kopie opslaat + vervangt.
Ga eerst naar Extra/Opties/Externe verwijzingen en zorg ervoor dat de optie "componentnamen bijwerken wanneer documenten worden vervangen" is aangevinkt. Start vervolgens SolidWorks opnieuw op en test.
Ik had dit soort problemen enige tijd geleden. Zie hier: http://www.lynkoa.com/forum/3d/noms-des-composants-pas-jour-dans-feature-manager-d-un-assemblage