Ik kan geen functie vinden om de systeemassen in een deel catia te herschikken. A priori is er geen functie. Een oplossing had kunnen zijn om een verandering van geometrische set aan te brengen waarmee je de positie kunt plaatsen, maar opnieuw geen mogelijkheid om deze terug te laten komen onder de assysteemboom.
Bedankt voor je hulp, maar helaas beantwoordt het deze niet. Bijgevoegd is een screenshot om mijn echte behoefte te laten zien.
Ik heb de lijst met oriëntatiepunten opzettelijk beperkt, maar ik heb ongeveer twintig markeringen die willekeurig zijn gemaakt. Elk coördinatensysteem vertegenwoordigt de positie van een onderdeel dat als ondersteuning als skelet dient.
Om de zaken op een rijtje te zetten, heb ik de onderdelen herschikt, zoals de nummering van mijn nomenclatuur. Hetzelfde geldt voor
Elke beperking. Helaas niets gevonden voor de assystemen
Een andere oplossing maar ik vind het een beetje zwaar.
"De stoelendans".
U maakt een kopie ("plakken" met de rechtermuisknop op het tabblad van de systeemas), één voor één en in volgorde!! van elk van uw oriëntatiepunten.
Zo ontstaan er de een na de ander nieuwe herkenningspunten.
Ik raad je aan om ze gaandeweg een andere naam te geven.
Om vervolgens de bovenliggende/onderliggende links opnieuw te distribueren, klikt u met de rechtermuisknop op "vervangen" en wijst u naar de nieuwe (als u zeker weet dat u de optie in het venster "vervangen en verwijderen" kunt aanvinken (het verwijdert de oude markering in het proces)).
Afhankelijk van het aantal links dat op elke marker is gemaakt, zal het enige tijd duren om alles opnieuw te koppelen.
Als je klaar bent, heb je je referentiepunten besteld (niet elke dag te doen).