Reparatie-, toewijzings- en Solidworks-pictogram in Windows

Ik heb hier een probleem mee op een pc, het pictogram is te lelijk, ik moet het corrigeren.

Ik heb geprobeerd "Systeemopties / Verkenner / opnieuw toegewezen"

Maar het werkte niet zo goed in mijn geval.

Ik had opnieuw gekoppeld door Windows (openen met, standaard programmakeuze) Sldworks.exe

daarna heb ik het gecorrigeerd door "SwShell launcher" te nemen

De bestanden openen goed, maar het rechtsklikmenu op een bestand lijkt niet het juiste.

Ik heb een aanwijzing in de regedit.

Zou kunnen (Windows 7) als het een schone installatie heeft, met de goede gele PRT-pictogrammen bijvoorbeeld

(Ik heb het niet over de echte miniatuurafbeeldingen die Windows vertraging bezorgen)

Ga naar Regedit.exe en vervolgens:

HKEY_CLASSES_ROOT\

Klik vervolgens in elk van de volgende 3 mappen met de rechtermuisknop, exporteer (sla het op een tijdelijke plaats op)

Betrokken bestanden:

.sldprt

.sldasm

.slddrw

Zodra deze 3 reg-bestanden zijn gemaakt, sluit u Regedit.

ga naar deze 3 bestanden, klik met de rechtermuisknop op "bewerken", het wordt geopend in Kladblok.

Maak dan een simpele copy-paste in het forum.

(of anders de 3 reg-bestanden bijvoegen)

Sorry Olivier42, ik heb de echte miniatuurafbeeldingen die Windows vertraging bezorgen!!

Vriendelijke groeten

1 like

Persoonlijk zou ik beginnen met het proberen van een reparatie van de SW-installatie.

Ik heb niet de bestanden om te repareren (geen dvd, geen USB-sleutel) en ik had de DL-bestanden verwijderd om harde ruimte te besparen (12 GB herstel).

Maar mijn doel is niet om opnieuw te installeren, dat zou ik graag willen vermijden. En verlies mijn "SW System Options"-instellingen of andere niet...

Het is me toch gelukt, door het register te vergelijken met een andere pc die goed was.

natuurlijk moet je voorzichtig zijn met wat je doet in het register (padnaam, applicatie-identificatie en Windows-code, enz...)

maar het is me gelukt.

Ter info: ik ging op deze plaatsen sleutelen, misschien was er maar één nodig, maar ik ging niet met vallen en opstaan, maar als een "ordelijke goret" laten we zeggen.

En om op te ruimen, vergeet niet om enkele sleutels of mappen in het register handmatig te verwijderen, want ja importeer/exporteer*.reg bestanden doen geen verwijderingen, voeg gewoon toe of wijzig, en maak natuurlijk back-ups in geval van problemen, om terug te gaan.

HKEY_CLASSES_ROOT\.sldprt

HKEY_CLASSES_ROOT\.sldasm

HKEY_CLASSES_ROOT\.slddrw

HKEY_CLASSES_ROOT\.sldprt

HKEY_CLASSES_ROOT\SldPart.Document

HKEY_CLASSES_ROOT\SldAssem.Document

HKEY_CLASSES_ROOT\SldDraw.Document

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\. SLDPRT

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\. SLDASME

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\. SLDDRW

Resultaat zie vastleggen, ik heb voorlopig alleen PRT gedaan! Het werkt zonder reparatie of herinstallatie!

capture2.png
1 like

Ter info, dit probleem deed zich voor met een SP-update (van SW, Edrawing, Explorer, enz...)

Edrawing had een aantal bestanden voor zichzelf "genomen" (oh het lelijke programma...)

En als u opnieuw wilt toewijzen door Windows, klik met de rechtermuisknop, kies programma, Shell launcher SW, met het "standaard" vinkje ,

het maakte er een puinhoop van... (boe de lelijke rode pictogrammen...)

EDIT: Wat is een schande is dat de functie in "Systeemopties / Explorer / Redo Associating Files" van SW lijkt niet te hebben gewerkt, of gerepareerd dit ...

1 like

De mooie gele iconen...

capture2.png