Op deze maandagochtend heb ik een klein probleempje in mijn ontwerp. Ik probeer een cirkelvormige herhaling van mijn functie te maken (verwijderen van materiaal tussen 2 vlakken om een niet-penetrerende groef te maken), op 90° en het werkt niet en ik krijg de foutmelding: "Het gespecificeerde vlak mag niet loodrecht staan op het geschetste vlak"!
Iemand een idee(en)? Het werkt goed voor 91°, 89°, maar niet 90°!
Het lijkt mij dat dit normaal is omdat de rotatie van de materiaalverwijdering elkaar kruist. Je zou de cirkelvormige herhaling in de schets van je materiaalverwijdering moeten maken en in het midden moeten aanpassen waar je 3 schetsen het zullen kruisen.
Heb je geprobeerd om een enkele "tak" te doen en een herhaling van 4x?
Weet je ooit dat het werkt:)
Als ik weet dat ik een cirkelvormige herhaling ga doen, vermijd ik in principe de tegenovergestelde of V-vormige bewerking ten opzichte van de rotatie-as (ik weet niet in welk geval je je bevindt)
Ik denk dat ac cobra gelijk heeft, SW is geen fan van kruisen, vooral niet bij nul dikte.
In het algemeen geldt dat als een functie voor het toevoegen of verwijderen van materiaal wordt beperkt door vlakken of oppervlakken, het maken van een cirkelvormige herhaling onmogelijk is omdat de oplosser ook zal proberen de functies die worden herhaald met de vlakken/het oppervlak van de oorspronkelijke functie te beperken.
Verwijderingen/toevoegingen van materie die anders dan door afstand wordt beperkt, zijn niet "onafhankelijk" tijdens een niet-lineaire rotatie of herhaling (op dezelfde coplanaire as). De oplosser zal het vlak met de functie niet verplaatsen, terwijl de schets dat wel zal doen. Vandaar je boodschap dat het eindshot loodrecht op de schets staat.
Om dit te begrijpen, kunt u bijvoorbeeld proberen materiaal toe te voegen aan een vlak in de richting van de Y-as. Doe een herhaling op dezelfde Y-as, u zult zien dat de herhaalde toevoeging van materiaal gelijk zal zijn aan de afstand die wordt aangegeven in de herhaalopties omdat het vlak niet is herhaald.