Cirkelvormige herhaling en/of draaiend snijden

Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een herhaling van een schets die de Y-as van mijn deel hieronder volgt en mogelijk een snede van de revolutie.

Bij voorbaat dank.

Hallo vspemens,

Ik begrijp niet precies wat je wilt doen.

Echter, voor schetsherhaling: U kunt de gewenste schets bewerken en de schetsherhalingshulpmiddelen gebruiken, entiteiten verplaatsen ect.. afhankelijk van wat je wilt doen.

En voor het "omwentelingssnijden" kunt u functies gebruiken zoals mastverwijdering met omwenteling of geëxtrudeerde materiaalverwijdering.

Voel je vrij om je bericht in meer detail in te vullen als je meer specifiek advies wilt.

Hallo en bedankt voor het antwoord. In feite zou ik mijn omwenteling willen behouden, maar deze gewoon splitsen op de as van omwenteling Y in 10/20/30 ... Partijen.

Voor cirkelvormige herhaling van schetsen werkt het in mijn geval niet.

Hallo

De oplossing werd een paar dagen geleden gegeven door onze vriendelijke collega @FUZ3D die de scheidslijnen gebruikt

https://www.lynkoa.com/forum/solidworks/cr%C3%A9erligne-de-s%C3%A9parationcylindre?page=0#answer-

Als ik je vraag goed begrepen heb ;-)

Anders maak je een opeenvolging van parallelle vlakken en maak je een schets door de rand te projecteren op het snijpunt van elk vlak (langer, maar het hangt allemaal af van wat je uiteindelijk wilt doen).

Vriendelijke groeten

Hallo

Kunt u specifieker zijn? Afbeeldingen in PJ zetten? Het is moeilijk om anders te raden. 

Splits de fles in 20-30 stukken volgens de omwentelingsas, maak gewoon een schets in een vlak evenwijdig aan de as en gebruik vervolgens de functie "Splitsen". 

Is dat de vraag?

1 like

Hallo en bedankt voor je antwoorden. Het zou meer een splitsing zijn zoals hieronder die ik nodig zou hebben.

Hallo
Je hebt de functie Tools > Sketching Tools > Face Curves die mogelijk je probleem kunnen beantwoorden.
Het plaatst de isoparametercurven van het oppervlak in een reeks 3D-schetsen.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo @m.blt, hoe kom je aan deze rondingen, als je me het bestand kon sturen?!

De methode die ik heb beschreven, is van toepassing op een oppervlak... Het is alleen effectief als de buitenvorm van de fles een enkel oppervlak is, dus als de schets die wordt gebruikt om het te genereren slechts één spline bevat.
Anders is het altijd mogelijk om de functie Tools > Spline Tools > Fit Spline te gebruiken om de verschillende entiteiten van de schets te benaderen door een enkele spline.

Wat betreft de functie Face Curves, ik heb niets anders dan de hulp van SW om je te bieden ...

Het model is bijgevoegd, SW 2019-versie

courbesisoprm.zip
1 like

Een andere mogelijkheid, waarvoor het profiel niet door een enkele spline hoeft te worden gedefinieerd, is het gebruik van de functie Tools > Spline Tools > Intersection Curve.
Nadeel: je moet de (snelle) procedure voor elk onderdeel herhalen.

Het principe wordt beschreven in het bijgevoegde document.

Vriendelijke groeten

bouteille.zip
1 like

Hallo

Kan achterwaarts resoneren bij je passen, laat het me uitleggen.

1- In plaats van een 360° omwenteling te maken, maakt u slechts één "portie" van deze fles. zoals 20° (waarde kan later worden gewijzigd)

2- Doe een cirkelvormige herhaling van het lichaam, in ons geval zou het 18x20°=360° zijn

3- Zodra u de vergelijkingen heeft doorlopen, kunt u dit allemaal automatisch uitvoeren door alleen het gewenste aantal secties in te voeren. (in ons geval 18 )

Zie bijlage. bestand in SW2019 SP05

repetition_circulaire_effet_fractionne.png
effet_fractionne_tube.sldprt
6 likes

Uit nieuwsgierigheid wat het uiteindelijke doel van dit verzoek is? om een andere mapping of iets anders toe te passen?

In ieder geval zorgt het ervoor dat de neuronen xD draaien

1 like

Nickel bedankt voor je antwoorden, ik ga daar deze week naar kijken en ik neem er contact met je op terug.

Hallo

Afhankelijk van het doel is het ook mogelijk om het onderdeel in STL-formaat uit te voeren door te spelen met de exportparameters om het aantal vlakken/polygonen te wijzigen.

1 like