Sterker nog, ik zag net dat ik niet het juiste controleerde in cirkelvormige herhaling. Dus ik heb gevonden hoe ik mijn 128 kolommen moet maken, ik moet nog steeds vinden hoe ik de 14 regels moet maken.
Hallo
Voor mij moeten de 14 lijnen handmatig worden gedaan, net als bij de eerste boring. De rest wordt gedaan door de circulaire herhalingsfunctie die je al hebt gemaakt, het is voldoende om de nieuwe gaten toe te voegen.
Fijne dag
Helaas voor jou denk ik dat @Rim-b gelijk heeft. Vanwege de vorm van je onderdeel (niet-vlakke ondergrond), zul je de gaten met de hand moeten boren op de hoogte.
Althans. Maar dat is slechts een idee dat ik nooit heb getest.
Je maakt je gat met de "gat" functie.
Je maakt een snijvlak A dat door dit gat gaat
Je gebruikt dit doorsnedevlak A en je vraagt het om een projectie te maken van het gezicht van je deel (via "entiteiten converteren"). Zo krijg je een bouwlijn die de contouren van je stuk volgt. (onder of boven je 1e hole)
Voer vervolgens uw herhalingsfunctie in door middel van een curve
En daar ga je, ik denk dat het het zo moet doen (je zult me vertellen of het werkt, ik ben nieuwsgierig om het te weten, maar ik ben te lui om expres een stuk te maken om te ^^)
http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Curve_Driven_Pattern_Overview.htm
Als het een bol is, waarom dan niet een verticale cirkelvormige herhaling om de 14 lijnen te hebben, en dan een horizontale cirkelvormige herhaling voor de 128 dikke darmen?
Absoluut, Benoit!
@benoit en @frédéric heb ik de indruk dat zijn stuk meer op een "aardappel" lijkt dan op een cilinder.
Dus, maakt het de zaken niet een beetje ingewikkelder om een verticale cirkelvormige herhaling te doen? Ik bedoel om de as van de revolutie te vinden, de tangentie te behouden, enz.
Het is tenslotte waar dat als het een perfecte bol is met een goed gedefinieerde as, deze zeker de gemakkelijkste is!
Als het potatoid is, is het zeker dat het niet de oplossing is!
@coin37coin, als je naar de omtrek van de revolutie kijkt, is het volume geen bol, het middelpunt van de cirkel valt niet samen met de as van de revolutie. Dus heb ik een externe as opnieuw gemaakt voor de verticale cirkelvormige herhaling.
Hallo
Als u zich in SolidWorks 2015 bevindt, kunt u het begrip "optreden om te variëren" gebruiken in de herhalingsfuncties. Kortom, het stelt u in staat om zowel een herhaling als een variatie van een schetsparameter aan te sturen.
Zie bijgevoegd voorbeeld.
@+
3-_colander.sldprt
Zie onder andere deze tutorial
http://www.lynkoa.com/tutos/3d/les-repetitions-avec-solidworks-avril-2015
afhankelijk van de hoek die voor de gaten wordt gevraagd
Er zijn verschillende oplossingen mogelijk
Zie deze tutorial om plannen voor een ei te maken
http://www.lynkoa.com/tutos/3d/creation-de-plans-sur-un-oeuf-avec-solidworks
Misschien is het genoeg om 14 vlakken te maken en een herhaling van 128 holes te doen
Zie ook deze tutorials
http://www.lynkoa.com/tutos/3d/les-repetitions-sous-solidworks
http://www.lynkoa.com/tutos/3d/solidworks-et-les-repetitions-avec-arrete-circulaire-juillet-2014
@+ ;-))
Nou, ik weet niet hoe je de cirkelvormige herhaling doet, maar ik denk niet :(
Wanneer ik de cirkelvormige herhaling instel, kan ik niet alleen de boog van de cirkel kiezen, ik moet de volledige schets (in blauw) maken. Aan de andere kant kan ik de omtrek van mijn vorm selecteren (oranje), waardoor ik terugval op de 1e herhaling.
Benoit, ik zie dat je een as hebt gebruikt voor je cirkelvormige herhaling, maar ik begreep niet echt hoe ik moest weten waar ik het moest traceren/in welke richting, in feite zie ik het nut ervan niet echt omdat het loodrecht op de piercing lijkt te staan, en dat het niet de richting van de herhaling heeft.
voor de lol ;-)
werkt ook op patatoïde vormen, omdat ik plannen maak om de ref-gaten te schetsen
zie bijgevoegd bestand SW 2012
@+ ;-))
piece_repetition_circulaire_avec_trou_progressif.sldprt
@gt22, is de lichtbal van je nachtclub leuk^^
@Coin37Coin ja, ik had een beetje plezier met het beantwoorden van de probleemstellingen
en als de diameter van de gaten overlapte in het bovenste deel van de bol
Ik heb ervoor gekozen om progressieve gaten te verfijnen voor wie dat wil ;-)
Fijne dag en bedankt
@+;-))
Om de vragen van @liohau te beantwoorden,
In cirkelvormige patronen, het vak "Patroonas", kunt u assen, tijdelijke assen, lineaire randen, cirkelvormige rand, schetslijn, schetscirkel, cilinders selecteren,...
In het gegeven voorbeeld gebruikte ik een referentie-as voor de eerste herhaling (as verkregen door het midden van de cirkel van mijn schets op het vlak) en in de tweede nam ik een tijdelijke as (Weergave/Tijdelijke assen).
Is je basisvolume een dood lichaam, of is het een reviolutiefunctie?
@gt22 wat is het verschil tussen je meerdere verticale extrusies waarvoor je een as moest maken, en het boorgereedschap dat eruitziet zoals het voor mij is?
@Coyote met jouw oplossing volgen de gaatjes allemaal dezelfde as en staat het gat dus niet loodrecht (ik weet niet eens of dat het juiste woord is?) op de bol.
Het voordeel van het maken van mijn as met vlak loodrecht op deze as
En dit zijn geen materiaalverwijderingen op een verticale vlakke schetsbasis ver van het midden
is dat ik via dit offsetvlak op elke vorm een functie kan maken
Dus naar mijn mening is het relevant om te weten dat je vorm niet zo glad is
En welke van + is de mogelijkheid om met zijden en hoeken in alle richtingen te spelen en de vorm van mijn verwijdering van materie die bijvoorbeeld sterren kunnen zijn ;-)
@+ ;-)
Ik heb nog steeds een voorkeur voor de oplossing van Benoit, die het voordeel had dat ik mijn 14 regels niet hoefde te herhalen.
Geen probleem, er zijn verschillende oplossingen
Ik heb ervoor gezorgd dat de gaten allemaal op de as van de basiscirkel komen
Om op mijn snede te zien, zijn de gaten niet evenwijdig maar hoekig
omdat ze allemaal op hetzelfde punt samenkomen
Het is aan jou om degene te kiezen die het beste bij je past
@+ ;-)