Kunnen we het resultaat van een volumecirculaire herhaling automatisch samenvoegen met Solidworks?
Ja, :D!
Hoe dan ook, ik denk dat je toch geen goede keuze hebt. Als uw oorspronkelijke functie is samengevoegd met het onderdeel, zal uw herhaalde functie deze ook strakker maken.
En als je functie niet samensmelt met het lichaam van het onderdeel, kan de cirkelvormige herhaling niet worden gedaan
Hallo, ik heb me niet goed uitgedrukt, neem me niet kwalijk, dus ik neem het terug.
Het probleem ontstaat wanneer ik een lichaamsrepetitie wil doen. In het voorbeeld in de bijlage heb ik een plak van vierkwart gemodelleerd en wil ik de taart weer in elkaar zetten. Ik verkrijg door herhaling van de oorspronkelijke 4 afzonderlijke maar niet-verwante delen.
Wanneer de hoek het resultaat is van een parametrisering, werkt de automatische reconstructie van het volledige onderdeel niet en moet deze worden voltooid door een handmatige Booleaanse optelbewerking (functie/combineren/optellen) die het ontwerp blokkeert. Met andere woorden, er is geen vak voor "resultaat samenvoegen".
Een oplossing is om een eerste ontwerp te maken met een zeer kleine hoek om het aantal voorvallen (Nmax) te maximaliseren en vervolgens een handmatige toevoeging te doen om Nmax in het geheugen te houden. De automatische reconstructie wordt dan gedaan op Nmax, zelfs als het er maar 3 zijn. Over het algemeen werkt het, maar het is verre van bevredigend ...
repetition_circulaire_de_la_part.jpg
Maar zit je in een assemblage of in een onderdeel?
In elkaar gezette lijkt het mij logisch om de lichamen niet te kunnen samenvoegen
Als je in een stuk zit, volgt je herhaling de beginfunctie. Dus als de initiële functie niet wordt samengevoegd, is de herhaling dat niet.
Daarnaast is er nog een ander probleem. Om je plakjes cake samen te voegen, (en alleen zij) zouden de plakjes elke keer con-com-comitent moeten zijn (niet zeker van de ortho?). En dus zou je een automatische brug moeten vinden tussen je zijhoek en je herhalingshoek, zodat ze raaklijn zijn.
Aan de andere kant kan er een mogelijke variant zijn. Je voegt het hele ding vanaf het begin samen (je plakje cake en je pan). Je doet je repetitie.
Dan ga je naar "invoegen, functie, splitsen" Je selecteert de gesneden vlakken, je splitst en je eindigt met twee verschillende lichamen. Wees voorzichtig, voor de bodem en de rand van de mal moet u mogelijk door oppervlaktevlakken gaan
Hallo coin37coin en de anderen.
De vertegenwoordiging in de vergadering is alleen om er mooi uit te zien. Het probleem zit op het niveau van de kamer. Ik doe een cirkelvormige herhaling van lichamen die nieuwe volumes creëren die ik wil samenvoegen als in een extrusie of een basisrevolutie. De hoek van de herhaling is natuurlijk gerelateerd aan die van het aandeel door middel van een vergelijking. Het N+1 deel heeft dus een gezicht gemeen met het N deel (anders zou de combinerfunctie niet werken).
Wat coin37coin biedt, is precies wat ik zou willen vermijden, een handmatige samenvoegbewerking. Het doel is om een configureerbaar model te hebben dat leidt tot een enkel lichaam zonder enige andere tussenkomst dan in een vak (globale variabele, txt-bestand, Excel-formulier, ...) het aantal sectoren te specificeren.
In het bijgevoegde voorbeeld wil ik een capsule kunnen hebben met een bepaald aantal tanden, wetende dat het ontwerp slechts een sector beslaat die overeenkomt met een halve tand (dan volgt een symmetrie en dan de cirkelvormige herhaling).
Het probleem is hetzelfde voor het modelleren van een tandrad. Ik heb een Excel-bestand dat de modellering aanstuurt, ik geef de module en het aantal tanden .... en ik heb N onafhankelijke tanden!!
capsule_21_dents.jpg
Waarom dan wel met een lichaam werken in plaats van met functies voor symmetrie/herhaling? Je zou direct worden samengevoegd
Hallo coin37coin,
Het werkt inderdaad met een functieherhaling door geometrieherhaling op te geven. Ondanks de jaren had ik er nooit over nagedacht, want als ik een lichaam wil herhalen, controleer ik het lichaam en functioneer ik niet....
Heel erg bedankt, dit was een behoorlijk frustrerend terugkerend probleem