Ik wil graag een herhaling maken van een onderdeel dat wordt aangedreven door een 3D-schets, maar op verschillende vlakken van een prismatisch typeonderdeel.
Behalve solidworks doet het met mij, behalve dat het me alle herhaalde delen in dezelfde richting oriënteert...
Hebben jullie er een oplossing voor om mijn onderdelen automatisch in de juiste richting te oriënteren? omdat ik aan elke kant ongeveer tien pluggen moet plaatsen en ik tijd zou besparen met een 3D-schets
Kunt u ons een screenshot geven van de oppervlakken die de prismatische doppen zouden moeten krijgen? Ook een waar we uw 3D-schets zien , evenals de parameters die u gebruikt om uw componentherhaling uit te voeren.
Het lijkt me normaal wat SW doet omdat het niet redeneert in relatie tot het normale (laten we zeggen de bovenkant). Inderdaad, je bent ook niet in het geval van een cirkelvormige herhaling. Ik heb het geprobeerd met een 3D spline die aan beide kanten met elkaar verbindt: maar beschuit! SW wil dat niet!
Ik denk niet dat het mogelijk is om dat eenvoudig te doen: vooral omdat als je er geen 200 per dag doet, het belang van herhaling discutabel is. ;-) ;-)
Solidworks moet je in staat stellen om te doen wat je wilt.
Maar je moet een repetitie niet per schets doen.
Je moet een herhaling doen op basis van een boor-/tapfunctie. (gezien jouw aandeel is er een kans dat dit is wat je hebt gebruikt)
In uw tapboorfunctie moet u de gaten op uw hele onderdeel hebben (normaal gesproken zou het moeten werken: wanneer Solidworks het punt op het oppervlak ziet, zal het zijn normale boren op het oppervlak uitvoeren).
Nb: moet toch gevalideerd worden, maar het zou in orde moeten zijn