Ik ben een reling aan het ontwerpen en ik heb een probleem met de herhaling van de reling.
Het hekwerk heeft geen vast aantal tussenstaanders omdat de klant alleen de lengte hoeft in te voeren en aan de hand van een maximale hartafstand bereken ik het aantal in te voegen staanders. Dit onderdeel werkt naar behoren.
Voor de barusting is de eerste herhaling geen probleem omdat deze in alle gevallen bestaat, maar voor de andere kan ik geen lichaamsherhaling nabootsen omdat ik niet van tevoren kan weten hoeveel sport er zal zijn, Solidworks staat alleen de handmatige selectie van de lichamen toe en niet de selectie van de functie.
Ben ik gedwongen om VBA-code te doorlopen om de X-herhalingen te maken?
Het is mogelijk om het aantal herhalingen te definiëren volgens een voorwaardelijke formule als functie van een afstand. Ik zit niet achter mijn pc, maar je kunt een referentie (meetpunt) maken en ervoor zorgen dat je deze herhaling regelt vanuit het vergelijkingsbeheer.
Edit: is het een herhaling op basis van het resultaat van een andere herhaling?
Zo ja, dan kun je het resultaat van de eerste herhaling als voorwaarde in de formule gebruiken in plaats van een afstand.
@ Ac Cobra 427: Is het meer verdraaid dan het lijkt:)
@A.Leblanc: Ja, dat is mogelijk, zo doe ik het voor de herhaling van de hoeveelheden volgens de lengte. Het probleem is anders voor de sporten, het aantal sporten in de eerste hop (d.w.z. tussen de zijstaander en de eerste middelste staander), het aantal sporten kan veranderen en solidworks staat de lichamen niet toe om de lichamen te selecteren die door het lineaire patroon zijn gemaakt, anders dan handmatig.
Ik ga proberen een vergadering door te nemen. Met twee kamers:
Ja, ik realiseerde het me door de vraag te herlezen, aan de andere kant zal het worden gebruikt wat en waar??? Omdat het niet aan de norm voldoet. Tussen twee bedragen moet er maximaal 1500 zijn. zie bijgevoegde link:
@Ac Cobra 427: Ik weet dat het niet voldoet aan de NF-norm... Het maakt deel uit van een kavel van 31 leuningen om op de terrassen van een appartementsgebouw te huur te plaatsen. Mijn cliënt wil niet naar mij luisteren en wil op de berekeningsnota van BE blijven.
Ik heb de afstand tussen de bedragen ingesteld als een globale variabele voor het geval hij van gedachten verandert en mijn aanbevelingen opvolgt.