Functieherhaling na een propeller; Beperkt aantal voorvallen?

Hallo allemaal!

Ik heb een deel gemaakt met kanalen (sldprt bestand bijgevoegd) die gelijkmatig verdeeld zijn langs een helix. Het geheel is opgezet volgens eenvoudige vergelijkingen die de hoogte van de kamer, de verticale afstand tussen elk kanaal en het aantal voorvallen met elkaar verbinden, met als doel ze gelijkmatig over 360° te verdelen.

Alles werkt goed tot 20 keer (in mijn vergelijkingen "N" = 20), maar als ik "N" = 30  of meer zet, wordt de herhaling afgekapt door een aantal keren dat des te groter is naarmate de grotere "N" is (ik vraag me af of het echt begrijpelijk is dit allemaal...).

Heeft iemand enig idee over dit probleem (slechte constructie? misbruik van vergelijkingen? beperkingen?)

Heel erg bedankt voor je feedback!!

Mathias

repetition_selon_helice.sldprt
1 like

Als niemand antwoordde, kijk ik er vanavond met een uitgerust hoofd naar... =)

Ik denk zo, dat het een probleem van vergelijkingen is, om gezien te worden.

1 like

Waar wordt de variabele "s" voor gebruikt?

Waarom 3?

Nou, na veel proberen, zal ik eigenlijk meer naar een bug in de software kijken...

1 like

Bedankt voor je tijd Bart!

De variabele "s" definieert de "verticale afstand (volgens Z) tussen twee kanalen.

Dat is wat ik dacht over de software "bug" ...  

Als iemand een ander idee heeft, ben ik er helemaal voor!!

Bedankt!

1 like

Hallo

Ben je up-to-date met de SP5 omdat er mogelijk een fix in de updates zit.

Voor mij denk ik dat het een probleem is in de vergelijkingen, met de DG, je geeft een afstand. voor mij zul je moeten beginnen vanuit een hoek die begint bij de Ø hierboven voor je verdeling. Want zelfs met de 20 erin is het niet eerlijk, meet de afstand tussen de 1e en de laatste (8,9) en dan tussen de anderen (9,39)...  

Dsl eratum van mijn kant, het is een bug.... Ik had er niet op gelet dat de laatste Ø aan de bovenkant elliptisch werd vanwege de straal van 2...

Geen zorgen ac cobra 427!

Maar je idee om een cirkelvormige repetitie te doen lijkt me goed. Ik probeerde het door mijn veeg vanaf de bovenkant van de kamer te beginnen en het uiteinde van de gidsschets aan de ronding van de propeller te haken.

Maar de herhaling herhaalt de basisfunctie zonder de propeller te volgen als de "eindtoestand" van het kanaal...

Iemand een idee voor deze aanpak?

Gegroet allemaal!

1 like

Zou dat het probleem oplossen?

Verdubbel de hoogte van de spiraal in de vergelijkingen.

Voeg dan een omwenteling toe aan de spiraal.

In ieder geval, echt niet slecht je formule! Goed gedaan;)

spirale.png
2 likes

Ik bevestig, zelfs op 120 kanalen, het werkt.
 (Ik heb niet geteld^^)

120.png
1 like

Dank je wel Bart!

Deze oplossing zou niet eens bij mij zijn opgekomen!

Het lost mijn probleem met het laatste deel volledig op.

Maar in ruil daarvoor begrijp ik niet waarom het niet werkte met een enkele revolutie...

Bug of geen bug?

In ieder geval heel erg bedankt!

1 like

Oh, dat is een bug, ik heb de oplossing niet meteen gevonden, maar door een beetje te sleutelen kreeg ik dit resultaat.

Zolang het maar werkt =). Aan de andere kant moet het probleem misschien worden gemeld op het Solidworks-portaal.

1 like