Curve-gestuurde herhaling van stappen

Hallo, ik ben nieuw op het forum.
Hier is mijn vraag:
Ik moet een wenteltrap maken, hiervoor teken ik een propeller en ik wil een herhaling doen van de treden EN de leuningpalen.
Het werkt niet zo goed.
Inderdaad, als ik het lichaam (lopend) herhaal, volgt het de propeller.
Als ik repeteer met een relingstang, verschuiven de herhalingen.
Ik heb veel manieren geprobeerd...

• herhaal de 2 tegelijkertijd
  • Doe 2 afzonderlijke herhalingen (bijgevoegd bestand)
    COLIMACON 2.SLDPRT (1.1 MB)
    Bedankt

Hallo @p.verthee

Ik heet je van harte welkom op het forum. :grinning:

Ik hoop dat we je kunnen helpen bij het oplossen van een aantal problemen, maar ook dat we kunnen profiteren van je kennis en ervaring.

Uw probleem komt waarschijnlijk voort uit een kleine fout van onzorgvuldigheid omdat u de constante afstand hebt gecontroleerd in plaats van de D1-afstand te gebruiken, die 412.20 mm is.
Inderdaad, je spiraal is hoger

Als je constant ruimte instelt, zal het de lengte van de spiraal gebruiken (dat is wat je doet zwermen)
Als u de afstand instelt (constante ruimte is niet aangevinkt), dan wordt de spiraal gebruikt als lijn voor de curve en de afstand voor de ruimtes tussen de sporten.
Gebruik de afbeeldingsinstellingen en het zal perfect werken

Vriendelijke groeten

5 likes

Hartelijk dank voor het antwoord.
Dat ga ik meteen proberen.

1 like

Hallo

Ondanks de optie " Constante ruimte" die is aangevinkt in de herhaalfunctie, gebruikt SolidWorks niet de volledige lengte van de propeller om de stappen te verdelen.
Het bewijs hiervan is het stuk propeller dat uit de laatste trede in het bovenste deel van de centrale pilaar steekt.

Door de twee lichamen in één herhaalfunctie te selecteren, begeleiden de palen de stappen echter op de juiste manier. Maar de trap eindigt voor de top van de centrale pilaar.

Een tweede poging op een propeller die aan de buitenkant van de trap is gedefinieerd, geeft het juiste resultaat (in rood). Ga maar na, Charles...

Vriendelijke groeten.
COLIMACON 3.SLDPRT (1.9 MB)

1 like

Dank u voor het antwoord.
Ik geef er de voorkeur aan om "constante ruimte" te gebruiken, anders is het een hack om de hoogte te bepalen die past.
Het is lang geleden dat Solid mijn hoofd zo heeft ingenomen...

@p.verthee

Ik hoop dat de oplossing die ik u heb voorgesteld u tevreden stelt.
Met je dossier kostte het me in ieder geval twee minuten
1 minuut voor diagnose
1 minuut om de juiste intervalkansen te geven.

Dat gezegd hebbende, wig ik de objecten altijd ten opzichte van het begin van de spline, wat veel problemen voorkomt zodra je dingen doet die een beetje ingewikkeld zijn. (bijvoorbeeld een centrale wenteltrapbuis, zoals schietpluggen)

Vriendelijke groeten

@m_blt

1° het verdeelt zich vanuit een vast punt aan de onderkant
Als je de spline met een paar centimeter zou verlengen, zou je nog een stap verder gaan.
Als hij ziet dat hij geen extra object kan plaatsen, dan plaatst hij er geen omdat het lichamen zijn. Niet zoals gaten waar hij het niet erg vindt om een half gat aan de boven- of onderkant te plaatsen.

Vriendelijke groeten

1 like