Hoi allemaal Ik ben op zoek naar het creëren van een zich herhalende verzonken gaten op een concaaf oppervlak. Ik wil ook dat elk van deze gaten normaal is voor het oppervlak.
Momenteel ben ik erin geslaagd om mijn oppervlak concaaf te maken, om herhalingen van punten op mijn oppervlak te maken, dankzij de CreatePoints-tool van MyCadtools. Het idee daarna was om een verzonken gat te maken, om vervolgens een herhaling te maken door middel van een schets. Het probleem is dat als de as van het eerste verzonken gat verticaal is, alle gaten ook verticaal zullen zijn en niet, normaal aan het oppervlak zoals ik zou willen. Heb je een idee waarom mijn gaten normaal zijn aan de oppervlakte?
Hallo clement.carribon_2, Welkom op het forum in de hoop dat we je kunnen helpen bij het vinden van de oplossing. Je verzoek is interessant, ik heb het nog nooit geprobeerd. Van mijn kant zou ik ernaar streven om ze qua uiterlijk te doen, maar ik denk dat het niet is gewonnen. Ik denk dat iemand een oplossing heeft. Succes. …@+. AR.
U moet weten dat, als u uw concave oppervlak selecteert en vervolgens op de boorwizard klikt, de positioneringsschets standaard een 3D-schets is → alle punten zullen zich op het oppervlak bevinden en elke boring zal normaal zijn voor dat oppervlak.
Het probleem is dat herhaling in een 3D-schets ontoegankelijk is.
Dit alles om te zeggen dat de eerste optie, vervelend maar perfect passend bij de behoefte, is om handmatig alle punten in de schets voor het positioneren van het gat te definiëren, wat een 3D-schets moet zijn.
De tweede is om te zien of, van de vlakke, geboorde plaat, de functie Vervormen In de curve-to-curve-modus kunt u het gewenste resultaat krijgen.
Bedankt voor je feedback, Ik moet dit onderdeel daarna in 3D-printen maken, daarom heb ik alle gaten nodig om correct te worden weergegeven. Hen vertegenwoordigen door een uiterlijk zal in dit geval niet werken.
Het is inderdaad op het moment van herhaling dat het probleem zich voordoet, en gezien het aantal gaten had ik graag willen voorkomen dat ik ze een voor een zou plaatsen, vooral als je erachter beseft dat je bijvoorbeeld een dimensie moet veranderen.
Ik ga op zoek naar de vervormingsfunctie. Als ik de gewenste holle vorm kan vinden, kan het een oplossing zijn.
Een beetje off-topic: zou het niet beter zijn om een zeshoekig patroon te maken dan een vierkant patroon op zo'n gat in een stuk (betere weerstand, vloeien...)
Solidworks heeft een probleem met herhalingen: het weet alleen hoe het met dezelfde oriëntatie moet herhalen... En het is buitengewoon frustrerend!
Als u bijvoorbeeld een sleufgat maakt dat naar het midden van uw stuk wijst en vervolgens om een cirkelvormige herhaling vraagt: het sleufgat behoudt de oorspronkelijke oriëntatie in plaats van elke entiteit naar het midden te heroriënteren
Dus hetzelfde geldt voor je piercing, hij zal niet kunnen worden herhaald (voor zover ik weet) terwijl hij normaal blijft volgens je plan (dat voor iedereen hier intuïtief is)
De gaten moeten hun " oorsprong " hebben op het oppervlak, en hun assen moeten normaal zijn voor dat oppervlak. Maar hoe zit het met de positie van de oorsprong van de gaten op het oppervlak? Afgaande op de afbeelding lijken ze te zijn verkregen door een 2D-raster op het oppervlak te projecteren. Waar of niet waar?
Als u een 3D-schets hebt die de middelpunten op het oppervlak bevat, kunt u met een eenvoudige macro normale gaten in dat oppervlak maken. Aan de andere kant heeft elk gat zijn eigen schets die moet worden gegenereerd. In één oogopslag, 1250 plannen, 1250 schetsen, 1250 materiaalverwijderingsfunctie. Solidworks gaat roeien...
Kun je het SW-model van de grondplaat delen met de schets die de gaten positioneert? Zelfs in gedegradeerde vorm zou het mogelijk zijn om de haalbaarheid te testen.
Hallo Dank u voor uw antwoorden, De methode van @Silver_Surfer , herhalen op een plat oppervlak en vervolgens de curve-to-curve deformatiefunctie gebruiken, is perfect geschikt; U moet eraan denken om de optie " de curve volgen " aan te vinken.