SOLIDWORKS Lineair herhalende verschillende afstanden

Hoi allemaal

gewoon een simpele kleine vraag, maar waar ik geen antwoorden op heb kunnen vinden....

Is het mogelijk om een lineaire herhaling te maken door een afmeting met verschillende afstanden in te voegen? (zonder het gebruik van schetsherhaling of iets dergelijks)

Ik kijk uit naar uw feedback.

Hallo, persoonlijk denk ik van niet. Want als de ruimtes verschillend zijn, is het voor mij geen lineaire herhaling meer.

Cdt

Maakt gebruik van array-gestuurde herhaling

3 likes

Als je op Solidworks 2015 of nieuwer bent, heb je in de functie een optie "te variëren voorvallen" 

maar ik heb het nooit gebruikt.

Cdt

1 like

of variabele herhaling, wat gemakkelijker te gebruiken is.

Maar pas op voor schetsverwijzingen

1 like

Ik kan de oplossing niet vinden, om toegang te krijgen tot de optie "voorkomen om te variëren"....

Hallo

lineaire herhaling volgens een schets.

Maak je lichaamsvolume, maak een schets volgens de richting van de herhaling, maak in deze schets een lijn / curve / ... (oriëntatie) geef het door aan constructiegeometrie en plaats er verschillende punten op (overeenkomend met het gewenste aantal herhalingen).

U kunt een herhaling maken op basis van het zwaartepunt van het onderdeel, of door een referentiepunt te selecteren, hiermee kunt u de oorsprong van het interval van de herhaling definiëren. 

Blijkbaar werken de verschijnselen om te variëren alleen als je een herhaling van functies doet, maar niet voor de lichamen.

Anders werkt het best goed, je zet een basiswaarde en dan selecteer je een gebeurtenis waarnaar je zegt hoeveel je het wilt verschuiven.

Cdt

G.

Omdat een foto altijd beter zegt dan woorden, kan een voorbeeld van wat je kunt doen nauwkeuriger zijn:)

1 like

ok ik heb net geprobeerd "voorkomen te variëren" en inderdaad voor de functies, het werkt goed.

Jammer dat er niet hetzelfde is voor de lichamen ...

Maar hé, het past goed bij mij in mijn geval!

Bedankt allemaal!

Hallo 

Wat mij betreft; Ik denk dat het leuk zou zijn geweest om G. Sloubi 1 te valideren, omdat hij degene was die je vertelde over de opties om te variëren.

Maar dat is slechts mijn mening...

6 likes

Bedankt @ac cobra, maar je moet hebben gemerkt dat het een gewoonte aan het worden is... Steeds minder beleefdheid op het forum, mensen die een goed antwoord niet valideren (het moet te vermoeiend zijn) en sommige mensen geven zichzelf het beste antwoord door aan te geven dat ze hebben gedaan wat ze eerder niet wisten alsof hun pink het hen had verteld.

Goed... Als ik voor zo weinig een gezicht zou trekken (ondanks het feit dat het mijn zenuwen op de proef stelt...) zou ik mijn Lynkoa-account meteen deactiveren.

Maar het zou zonde zijn gezien de goede zielen die we soms tegenkomen (gelukkig zijn ze er om ons eraan te herinneren waarom we dit doen).

Cdt

4 likes

Helemaal met je eens G, het begint gewoon te worden, maar hey, we veranderen niets... Ik heb er niet eens aan gedacht om te kijken of het een one shoot is, in het algemeen zijn zij het die zichzelf valideren of de post open laten...

3 likes

+1 G. Sloubi 1

3 likes