Lineaire schets herhalen

Hallo

Een kleine vraag die in me opkomt.

Ik doe veel lineaire herhalingen van schetsen. In deze functie definiëren we het interval, de as ...

Waarom is het dan nodig, nadat het materiaal is verwijderd, om opnieuw te dimensioneren en de beperkingen te definiëren om de schets volledig te beperken?

Het is een beetje een dubbele klus... Is het een optie om de solidworks-instellingen of -opties in te checken, zodat deze volledig beperkt is zonder dat je daarna opnieuw hoeft uit te rollen?

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest...:) Bij voorbaat dank

1 like

Hallo

is de vakjesafstand van de afmetingen in X ( of y) aangevinkt?

Als dat het geval is, moet er dan een schets zijn van de constructie met de beperkingen?

Serge

1 like

Hallo

Je hebt gelijk, maar als je "dimensieafstand" in X of Y controleert, heb je alleen een parallelliteitsbeperking om te zetten

Moge de kracht met je zijn

rep.jpg
1 like

Hallo

Dat is het probleem met sketchrepetities en de reden waarom ik ze niet gebruik!

Of ik neem mijn toevlucht tot herhaling op het niveau van de functie. Of ik doe mijn eigen schetsrepetitie die niet veel langer duurt en veel meer kan worden aangepast in het geval van een repetitie van het stuk.

Omdat het tweede grote probleem voor mij de herhaling is, die totaal vervelend is omdat je de herhaling niet kunt bewerken als ze eenmaal is gevalideerd.

2 likes

Hallo

Ik heb je gemaakt als een kleine tutorial in joite stukken om je schetsrepetitie volledig te beperken.

Ik hoop dat dit nuttig voor je is.

Fijne dag.

contrainte_repetition_desquisse.pdf
4 likes

Hoi @remrem,

Voor een paar versies (ik kan je niet zeggen welke precies) is het heel goed mogelijk om een schetsrepetitie te bewerken, zie video bijgevoegd bij SW 2015.

A+

Mick

editer_rep_esquisse.mp4
7 likes

Bravo Mick Cordero, dat was het antwoord dat ik ging geven.

Deze schetsfunctie is enorm geëvolueerd en ik weet niet echt sinds wanneer, SW2013 of 2012?

Omdat we het aantal herhalingen op de schets zien.

Goedenavond

Persoonlijk gebruik ik sketchrepetities als ik zeker weet dat ik niet meer terugga naar mijn stuk, juist vanwege deze beperkingen die moeten worden toegevoegd....

Met dank aan Mick voor zijn video over deze optie die ik niet kende

Heeft

Hallo

Inderdaad, ik was niet op de hoogte!

Ja inderdaad Serge R., het beperkt de beperkingen, heel erg bedankt