Hallo
Wij zijn een metaalbewerkings- en slotenmakersbedrijf en we stuiten op een probleem wanneer we een herhaling willen uitvoeren op leuningpalen.
Simpel gezegd, wanneer we bijvoorbeeld een balkon van een appartement tekenen, willen we dat de kolommen het concrete onderzoek volgen door een traject te volgen (herhaling door curve) maar ook door gedefinieerde punten/centra te volgen. Is dit mogelijk?
U zult mijn redenering begrijpen door naar de bijgevoegde afbeelding te kijken.
Bij voorbaat dank voor uw tijd,
Vriendelijke groeten
Enzo BAUDET
2021-10-12_16_38_45-window.png
Hallo e.baudet,
Het lijkt mij dat het met "herhaling gedreven door een schets" werkt. Zie p.j.
Vriendelijke groeten.
test.jpg
Hallo
Dank u voor uw antwoord, maar de herhaling door schets behoudt de oriëntatie van de stukken niet... Kijk naar mijn platinagevoel, het moet precies de curve volgen...
Vriendelijke groeten.
Hallo
Heb je gekeken naar de optie "Constante afstand" in een curve-gedreven patroon?
Dit zorgt voor afstand tussen elk element terwijl ze op de curve gericht blijven.
Vriendelijke groeten
2021-10-13_07_46_44-solidworks_2021_sp4.1_-_piece1__.jpg
Hallo
Voor zover ik weet, is het niet mogelijk om te herhalen door tegelijkertijd punten van posities te hebben met enige afstand (herhaling door schets) en oriëntatie ten opzichte van een curve (herhaling door curve).
Ik had gisteravond een lang antwoord gegeven, maar ik heb de indruk dat er een rollback van de basis is geweest, want ik zie het niet meer. Het zal vandaag korter zijn...
Een oplossing om het probleem te omzeilen is om de functie "kopiëren met beperkingen" te gebruiken, waarmee je heel snel een groot aantal elementen kunt kopiëren door de nieuwe elementen voor de beperkingen op te geven (in mijn test een punt voor de positie en een lijn voor de oriëntatie.

Het is echter geen repetitie, dus er zal één stuk per paal in de boom zitten. Bovendien accepteert het de verandering van rechte naar afgeronde porties niet zo goed. Maar als de zaken eenmaal goed ingeburgerd zijn, kun je heel snel handelen. Als het helpt...
1 like