3D-curve-gedreven patroon

Hallo

Hier is de context van mijn vraag:

Ik moet sporten (allemaal identiek) verdelen langs een wenteltrap.

Hoe een lang lichaam van een 3D-curve te herhalen door er tegelijkertijd deze drie voorwaarden aan op te leggen:

1/ een vaste oriëntatie (verticaal) 2/ een variabele positie (raaklijn aan de resultante van de 3D-curve op het horizontale vlak) 3/ een afstand tussen een vaste gebeurtenis die op dezelfde horizontale resultante wordt aangedreven

Het is moeilijk voor mij om mijn behoefte uit te drukken. Ik hoop dat het bijgevoegde bestand zal helpen bij het begrijpen.

Ik denk dat de tool "curve-driven repeat" het probleem niet zal oplossen. Misschien een andere methodologie?

test_courbe_3d.sldprt

Behalve een functie die ik niet ken, denk ik niet dat het helaas voor jou mogelijk is.

Oplossing: breek uw herhaling op om in verschillende stappen te doen.

Je moet spelen met de  'Alignment Method' om je binding te laten draaien (ik zit op SW2020).

Hiervoor kan het nodig zijn om een kromme of een extra oppervlak toe te voegen, zodat SW deze berekening kan uitvoeren.

Ga naar de help voor de herhaalfunctie: deze zou moeten uitleggen hoe deze optie werkt.

Voor mij zal uitlijning in dit geval niet mogelijk zijn, omdat er meerdere vlakken of rondingen nodig zijn om de uitlijning te definiëren.

Geen makkelijk onderwerp!

Hartelijk dank voor uw interesse sbadenis & froussel.

Sbadenis "Oplossing: verdeel je herhaling in verschillende stappen."

Wat zouden die stappen zijn?