Ik heb een buis met een of andere vorm en ik wil materiaal verwijderen door met regelmatige tussenpozen rond de neutrale vezel te scannen. Dit is echter alleen mogelijk als de functie de curve volgt, niet als deze parallel blijft. Om dit te verhelpen, worden we verondersteld "offset-curve" en "tangens aan de curve" te gebruiken, maar in dit geval moeten we een "normaal aan het gezicht" specificeren (die wordt weergegeven via de cilinder die in veel voorbeelden in een spiraalvormig is gegraveerd). In mijn geval heb ik er geen, wat moet ik doen?
We kunnen niet per se goed zien, maar de curve is goed op drie dimensies, het is een spline met nogal willekeurige punten. Ik wil de verwijdering herhalen volgens de richting van de neutrale vezel.
De neutrale vezel en de vezel van de buis, d.w.z. het midden van de buis. Dat is het O/N
Ontstopt de materiaalafname naar het midden van de buis of is deze blind??? In het eerste geval is het lasersnijden, in het tweede geval is het verwijderen door frezen (hoewel onwaarschijnlijk gezien de vorm van de gebogen buis ;-) )
Gebeurt het verwijderen voor het buigen van de buis of erna?
Zou de verwijdering die u wilt doen vergelijkbaar (hoewel heel anders) zijn met delen van draden als u een externe draad zou doen?
Kun je je stuk plaatsen, het zal eenvoudiger zijn AMHA omdat je afbeeldingen voor mij redelijk begrijpelijk zijn
Op het eerste gezicht zou ik het niet zo doen, ik zou de opwindfunctie gebruiken als de materiaalverwijderingen in de buis openen. Ik heb een voorbeeld als je wilt.
Normaal gesproken heb je altijd de ronding die je als schets hebt gebruikt om je kabel te maken. Probeer een eerste verwijdering van materiaal rond uw neutrale vezel te creëren en vervolgens kunt u de functie "curve-driven repetition" gebruiken
Dit zal u toelaten om uw materiaalverwijdering op een regelmatige basis te herhalen terwijl u uw curve volgt:)
Dank u voor uw antwoorden. Het is inderdaad vergelijkbaar met delen van netten, maar parallel, zonder helicoïden. De neutrale vezel is inderdaad het "midden" van de buis. De verwijdering van materiaal wordt verkregen door revolutie rond deze neutrale vezel.
De herhaling gedreven door een curve is juist inefficiënt, het volgt de curve niet zoals ik zou willen. Een enkele configuratie geeft een resultaat, en dat is niet wat ik zoek. Ik zou graag willen dat de vorm aan de bovenkant de ronding volgt, niet parallel blijft. Is het duidelijker? Het lijkt erop dat het "normaal voor het gezicht" bruikbaar is, maar in mijn geval lijkt het mij niet dat dit normale gezicht bestaat. Nogmaals bedankt voor je snelle reactie!
Het hangt allemaal af van de precisie in de vorm van de buis.
Met precisie bedoel ik dat je machinaal wilt bewerken nadat de buis is gevormd: dan vereist het een formidabele precisie. Aan de andere kant, als u uw materiaalverwijdering machinaal bewerkt vóór het buigen van uw buis, dan heeft u een oplossing.
Maar misschien geven mijn collega's je een andere oplossing.
Laat me mezelf uitleggen en wat ik voorstel
Door een rechte cilinder (uw buis geleverd door uw leverancier), daarna een wikkeling met materiaalafvoer; Dan gebruik je de flexfunctie om je tube te buigen met de vorm die jij wilt.
Nogmaals bedankt, het is me gelukt dankzij je advies! Dat gezegd hebbende, afhankelijk van de gebruikte 3D-schetsen, krijg ik zeer regelmatig de foutmelding "Een oppervlak dat snijdt kan niet worden gemaakt", en ik kan niet begrijpen waar het vandaan komt, of hoe ik het moet instellen, door geometrie of door parameters van de "Warp" -functie.
Als je de Flexion-functie gebruikt zoals ik voorstelde, heb je dit probleem niet. Met de buigfunctie kun je zelfs de vervorming van een silent block simuleren.