Detailweergave herhalen in een plan

Hallo

Ik ben bezig met het maken van een gebruikershandleiding voor het in elkaar zetten van een meubel in SolidWorks.

Nadat ik een exploded view had gemaakt en alle elementen had gezien, heb ik een zoom (detailweergave) toegevoegd om de schroeven te lokaliseren.

Ik heb natuurlijk niet alle schroeven in de montage getekend, maar ik wil deze zoom op het plan op verschillende plaatsen kopiëren om duidelijker te laten zien waar de schroeven komen.

Hoe doe je dit zonder dat je bijna alle schroeven opnieuw hoeft te ontwerpen?

Bij voorbaat dank.

Hallo

Ik begrijp je probleem;

Ik heb verschillende technieken zelf getest, maar geen van hen werkt om dezelfde zoom meerdere keren in een opname te reproduceren. Misschien kan het niet.

Zo niet, dan hoop ik dat iemand je een oplossing biedt; Ik voeg de mensen toe die mijn berichten volgen door je hier te schrijven, om de mensen van de gemeenschap op te roepen.

++

Hallo

Het is niet mogelijk om een detailweergave of een doorsnedeweergave te kopiëren, omdat deze naar een andere weergave moeten verwijzen. De enige manier is dus om zoveel weergaven te maken als u wilt door de configuratie te wijzigen. U kunt dan detailaanzichten maken voor elk van de aanzichten.

Aan de andere kant kunt u in elk van uw assemblageconfiguraties exploded views maken (door ze van de ene configuratie naar de andere te kopiëren, en zo meerdere exploded views in uw tekening in te voegen. Dat is een andere weg.

Ik heb op dit moment geen andere ideeën!

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

Er komt een idee bij me op, maar ik heb het niet getest, waarom maak je geen afbeelding van je detail en gebruik je deze afbeelding voor de rest?

Ik ken het resultaat helemaal niet in termen van kwaliteit, ik heb vanavond geen tijd om te testen.

@+

In 2013 is er een functie om views om te zetten naar schetsen.

Lijm het blok daarna gewoon op de andere plaatsen.

2 likes

Coyote:

Ik heb al geprobeerd om een beeld te maken van het detail en dit vervolgens in het plan te integreren, maar het resultaat is matig omdat het beeld grijs en onleesbaar wordt bij het afdrukken.

Paschalis:

Helaas werk ik met SW 2012.

'S Nachts breng ik advies, ik maak een nieuwe assemblage alleen van het detail en integreer het dan in het plan, het is een beetje doe-het-zelf maar het is een oplossing.

Dank u voor uw antwoorden.

Inderdaad, in 2013 kun je een detailweergave transformeren in een blok, dat naar believen reproduceerbaar is. Het enige nadeel is dat het achteraf toevoegen van dimensies aan een blok geen rekening houdt met de schaal. Oplossing voor geïnteresseerden: meet de volledige geometrie van de eerste zoom en verwijder vervolgens de onnodige op de gereproduceerde blokken.

@pascal: Bedankt voor de tip.