.obj reproductie met ScanTo3D

Hallo

Denk je dat het mogelijk is om dit deel/shell (wat voorlopig een .obj is) opnieuw te doen met ScanTo3D? Opnieuw zie ik niet echt waar ik moet beginnen.

Ik probeerde in tweeën te snijden en zei tegen mezelf dat het gemakkelijker zou zijn om slechts één kant te doen, dan een symmetrie, maar het inspireert me niet per se meer. :

Of lijkt het makkelijker om de volledige vorm (de 2 zijden) vanaf het begin te doen met een gladstrijken? Voor de onderste ronding is het eenvoudig, de rondingen die ik moet volgen voor de hoogte zou ik ook moeten doen, maar voor de bovenkant stel ik me voor dat het me zal dwingen een stuk van het gaas af te snijden om de ronding aan de bovenkant van de afvlakking te krijgen (omdat een "gesloten" afvlakking aan het ene uiteinde denk ik niet dat het bestaat, Ja?) ?

Hallo, ik denk dat je de oppervlaktemodule moet gebruiken in plaats van een gladmaken. Het zal veel eenvoudiger zijn.

Bekijk de afgevlakte oppervlakken:

.https://youtu.be/EwsU_adRaeQ

Hallo

Als ik het zou moeten doen, zou ik het volledig doen, niet omdat het eenvoudiger is, maar je zult gemakkelijker de continuïteit van de gezichten in het symmetrievlak kunnen behouden, als je in symmetrie werkt, ondanks de continuïteit in tangentie van de gezichten, houd je vaak een rand in het vlak en ik denk dat dit niet noodzakelijkerwijs het resultaat is dat je verwacht.

Ik zou het in jouw geval zo doen:

- Zodra je de puntenwolk hebt geopend met de Scanto3D add-in

- U kunt de stap van de mesh-voorbereiding doorlopen als u het moet verplaatsen, repareren, vereenvoudigen....)

- Dan gebruik ik niet het automatisch aanmaken van een oppervlak waarvan het resultaat te willekeurig is, ik klik met de rechtermuisknop op het net en ik gebruik de curve-wizard.

- Ik maak curven volgens verschillende secties (te definiëren volgens de nauwkeurigheid van de reproductie die je nodig hebt), in feite zijn ze als snijpuntcurves, maar dan tussen een net en vlakken.

- Zodra de rondingen zijn gemaakt, gaat u naar het oppervlak met de gladheid of de rand (mogelijk moet u aan het einde van elke vorm een 3D-schetspunt maken)

Je hebt een beetje werk, dus veel succes

Mick

Dus ik heb de volledige vorm behouden en ik kreeg de volgende rondingen:

Daarna heb ik een gestreept oppervlak gemaakt, je kunt zien dat het min of meer aan het gaas in dessours plakt (rood)

Maar uiteindelijk is het niet helemaal glad, als ik de rand van het oppervlak selecteer (rechtsonder) kun je zien dat het niet erg regelmatig is. Ik ga het opnieuw proberen met verticale geleidingscurves en slechts 2 horizontale geleidingscurves

En voor de dop aan de bovenkant, wat moet ik doen? Een randvlak?

Voor het einde van de vorm kun je het oppervlak invullen, maar om dichter bij de realiteit te komen, raad ik je aan om een 3D-schetspunt te maken en deze te gebruiken bij het gladmaken, door de tangens aan te passen kun je dichter bij de oorspronkelijke vorm komen.

Mick

Ik heb veel mensen horen praten over dit tangiance-ding, maar ik heb nooit te veel aandacht besteed aan hoe het werkt, waar zien we dat?

In onderstaand voorbeeld maak ik een afvlakking tussen een punt en meerdere profielen, zodat mijn afvlakking niet eindigt in een punt, ik pas een normale startbeperking toe op het profiel en ik pas een raaklengte toe:

A+

Mick

Nou, ik was bijna klaar met het opnieuw doen van de rondingen voor de 3e keer, en het gaas verdween weer en er was geen manier om het weer te laten verschijnen. Het lijkt een bekende SW-bug te zijn, maar er is geen manier om een oplossing te vinden die werkt...

Dus, is er een manier om al mijn schetsen/plannen/punten over te brengen naar een andere .sdlprt waarin ik het gaas zou hebben geplaatst? Of is er een manier om een .obj toe te voegen aan een bestaande kamer?

Als je zegt dat je je gaas niet meer hebt, wat gebeurt er dan precies?

Is je Scanto3D add-in geactiveerd wanneer je deze probeert te tonen?

Zo niet, kunt u uw bestand bijvoegen?

Eindelijk was ik in staat om hetzelfde net opnieuw toe te voegen in het deel dat werd bewerkt, en ik slaagde erin om de oorsprong terug te plaatsen op min of meer dezelfde plaats (dus ik heb degene verwijderd die niet meer werd weergegeven).

Hoe dan ook, het is me gelukt om dit resultaat te krijgen dat nogal overlapt met mijn originele mesh (die toch niet perfect was):

Maar ik denk dat er veel gezichten zijn. Als ik het goed begrijp, genereert elke schets of schetspunt voor mij een nieuw gezicht. Ik heb een paar randen geselecteerd zodat we duidelijk kunnen zien:

Is er geen manier om dit alles regelmatiger te maken? In de grensvlakfunctie (ik gebruik dit in plaats van gladstrijken) is er een selectievakje "raakvlakken samenvoegen", dat ik heb aangevinkt, maar het verandert niets. Het lijkt erop dat het de bogen en kruispunten van mijn schetsen zijn die moeten worden gladgestreken, maar ik zie niet hoe ik dat moet doen.