Lente met plaatwerkwerkplaats

Hallo

Ik heb nog een klein veerprobleempje en dus nog een kleine vraag, zeker voor plaatwerkexperts.

Is het mogelijk om deze lente te maken van een vlakke omgeving? Zo ja, kunt u mij de noodzakelijke methode uitleggen?

Zie foto's en opstapje (afmetingen zijn oorspronkelijk in inch).

Bij voorbaat dank.

Alex

ressort_v.zip
1 like

Ik denk dat het in een rechte lijn kan worden gedaan

Dan zul je een vervorming moeten maken maar je cirkel zal open zijn

Het is aan jou om je lengteontwikkeling te doen

Creëer een vouw met de gewenste straal en hoek

Maak je sneden

en na een vervorming via je basisschets en een niet-gesloten cirkelschets

@+

3 likes

Bedankt Gt22, maar ik heb niet veel ervaring met plaatwerk, zou je niet een schijn van een identiek onderdeel hebben om te zien wat de functies zijn die je zou gebruiken?

Als je vervorming zegt, is het dan een beschikbare functie of een toestand van het onderdeel?

Is het mogelijk om de functies "Geschetst vouw" en "Geborsteld gevouwen vel" te combineren?

Hoi A.leblanc,

Kijk of het je kan helpen.

http://www.lynkoa.com/tutos/solidworks/comment-faire-une-virole-avec-un-soyage

Je vervangt de schets door het profiel van je veer en doet een of twee materiaalverwijderingen en dan een cirkelvormige herhaling en het zou moeten werken.

1 like

AC Cobra 427, ja ik heb het al geprobeerd, maar ik zou graag de groeven willen maken sinds de flat en dan vervormen

Tot slot gebruik ik een 3D-schets voor de groeven en de buigfunctie om een cirkelvormig deel te hebben. Het is zwaar, maar ik heb een onderdeel gemaakt dat gemakkelijk kan worden geconfigureerd vanuit het deelvenster met aangepaste eigenschappen, je moet gewoon geduld hebben en het is af en toe.