Een ruimte met meerdere oppervlakken beperken

Bij het importeren van een STEP (wegmachine) model heeft SolidWorks voor mij oppervlakken en volumes gemaakt. Ik wil alleen de voorkant van het voertuig behouden.
U hoeft zich geen zorgen te maken over het verwijderen van materiaal uit het volume.
Maar is er voor het oppervlak een eenvoudige oplossing om mijn kamer te isoleren?
(anders dan "beperken" omdat ik 1200 oppervlakken moet selecteren.....)
Bedankt

Ik denk dat we je spel moeten zien

eerst

Je hebt geprobeerd je oppervlak te selecteren, ze te naaien en ze dikker te maken om volume te krijgen

of verwijder ze indien mogelijk 

Maar het is moeilijk om je een goede walkthrough te geven zonder je stuk te zien

@+

1 like

Voor de vertrouwelijkheid kan ik geen beelden van deze kamer plaatsen...  
Niet al mijn oppervlakken zijn noodzakelijkerwijs samengevoegd en worden gebruikt om het voertuig weer te geven, dus niet noodzakelijkerwijs gesloten.
Kortom, ik zou graag in staat zijn om materiaal van alle oppervlakken te verwijderen door middel van een schets.
De enige huidige oplossing die ik heb gevonden, is om een verticaal geëxtrudeerd oppervlak te maken (zoals een snijvlak), vervolgens met de hand alle oppervlakken die het kruisen te beperken en ten slotte alle lichamen (oppervlakken) te verwijderen die aanwezig zijn aan de kant die ik wil verwijderen...

1 like

Hallo @Warner

Omdat je het moeilijke model niet kunt zien, zelfs niet voor doorgewinterde mensen zoals mijn vooraanstaande collega @gt22 om iets te zeggen.

Inderdaad, geïmporteerde bestandssjablonen met veel geïsoleerde oppervlakken, als ik het sindsdien goed heb begrepen, is er geen automatische methode om te verwijderen wat vervelend is of verbindingsdefecten heeft. Dus zonder een model dat voor ons zichtbaar is, zou ik graag willen zien welke oplossingen kunnen worden voorgesteld door de "Tough Guys" van dit forum.

Vriendelijke groeten.

2 likes

Hallo

Het is een beetje ingewikkeld om uit te leggen zonder afbeeldingen, maar ik zal het toch proberen.

Ik vermoed dat er in de mappen van uw bouwboom een oppervlaktemap zit die gevuld is met een groot aantal oppervlaktelichamen die onmogelijk gemakkelijk te identificeren zijn, en dat het uw doel is om uw bestand zoveel mogelijk te verlichten.

Om dit alles een beetje op te ruimen, kun je in het grafische gedeelte van solidworks een blauw selectievenster maken op het gebied dat je niet wilt behouden. Het kan een beetje slijpen, afhankelijk van het aantal oppervlakken.
Daarna zijn er twee oplossingen:
    of je drukt op "DELETE" en je ziet wat er gebeurt (het zou de geselecteerde lichamen direct in de vernauwingsboom moeten verwijderen)
    Of je past een kleur toe op alle lichamen die je hebt geselecteerd, zodat je ze kunt vinden in de map Building Tree, om ze handmatig te selecteren om ze te verwijderen (zie Gebruik een kleurselectiefilter .... ).

Dat was het voor een truc die ik al heel lang niet meer heb hoeven gebruiken, dus ik deed de uitleg in mijn hoofd (niet gemakkelijk)

Vriendelijke groeten.

1 like

Hallo

Er is een oplossing, maar ik weet niet zeker of deze bij u past, het is om een pauzeweergave te gebruiken, met een rechte breukstijl, waarmee u het gewenste deel kunt isoleren, nadeel, u kunt de randen niet selecteren op het niveau van de snede en het selecteert alles. Om te zien of je er daarna last van hebt om aan je model te werken. Het voordeel is dat het zowel volumes als oppervlakken in beslag neemt.

In mijn geval heb ik een probleem met de kleur van de materialen , maar ik heb niet gezegd dat je hetzelfde hebt.

Vriendelijke groeten

Hallo
Dank u voor uw antwoorden.

@Pierre S: Er zijn een aantal oppervlakken die ik zo kan behandelen. Maar ik heb ook oppervlakken die mijn gebied "doorkruisen" en die ik dus moet "snijden". Maar een simpele verwijdering van materiaal werkt niet op oppervlakken... Ze moeten één voor één worden ingeperkt.

@FUZ3D: Ik wil werken aan een "doos" van mijn 3D-model. Al het andere moet worden verwijderd om mijn model lichter te maken.