Reverse engineering via triangulatielaser

Hallo 

Na een bepaald project moet ik een deel van ongeveer 1m^3 scannen en de reverse engineering gebruiken om het te controleren. Dat wil zeggen, een kant kiezen op het deel dat rechtstreeks op SolidWorks is geopend. In eerste instantie zal het stuk een stuk revolutie zijn. Het wordt gescand met behulp van een MicroEpsilon (https://www.micro-epsilon.fr/displacement-position-sensors/laser-sensor/) laser. Het doel is om de laser punt voor punt op het onderdeel te verplaatsen en zo een xls-bestand te genereren waarin elke positie wordt vermeld ten opzichte van het 3D x,y,z-vlak. En maak er dan een bestand van dat op Solidworks kan worden gebruikt. Mijn vragen zijn de volgende. Is het mogelijk om uw onderdelen eenvoudig te besturen door middel van reverse engineering? Zo ja, hoe zit het met de nauwkeurigheid? Zo nee, om welke reden? Ik ben erg vaag over het onderwerp omdat ik heel weinig ervaring heb met reverse engineering. Voel je vrij om me vragen te stellen om het probleem te verduidelijken.

Bij voorbaat dank

Lionel

Hallo

Er is blijkbaar een eenvoudigere manier, aangezien sommige scanners direct een bestand leveren dat door solidworks kan worden gebruikt. Kijk in import-exportbewerking en vervolgens in scannen naar 3D

maar ook in video Scan naar 3D in video op youtioubheu

Er worden trainingen over dit onderwerp georganiseerd door VIsiativ (ik heb geen commissie als influencer   ;-)  ) )
Training is een goede oplossing omdat je zegt dat je heel weinig ervaring hebt met reverse engineering, kijk naar JavElin voor een concreet voorbeeld.

Ik stel voor dat je op zoek gaat naar invoegtoepassingen die reverse engineering voor je gemakkelijker maken, zoals Xtrac3D van POLYGA, maar er zijn andere die gemakkelijk te vinden zijn door te zoeken met een invoegtoepassing of plug-in voor SW

Vriendelijke groeten

3 likes

Goedenavond @tous

Nog een "Fire and forget"-vraag, tenzij de aanvrager door het lichtzwaard in een plak is gesneden.

Het doet me denken aan arme Ducros die gek wordt!

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo Zozo_mp,

En ja, soms vraag ik me af of Ducros niet ook een beetje een hertog was. !!!

Vriendelijke groeten

1 like

Goedenavond 

Excuseer me voor dit late antwoord. Allereerst bedankt voor je antwoorden, ik zal me wenden tot de verschillende links die je me hebt gegeven en morgen mijn onderzoek verdiepen! Het is niet gemakkelijk om inhoud te vinden zonder precies te weten waar je naar op zoek bent, vandaar mijn vraag.

Ik wens je een goede avond/dag.

U moet vooral weten of u dimensionale controle of reverse engineering wilt doen.

1 like

De primaire functie is het uitvoeren van dimensionale controle op grote onderdelen (ongeveer 1m^3)

Ik weet niet zeker of Sw de beste software is voor dit soort werk.
Van het weinige dat ik heb gezien/geoefend, zijn de besturingsoplossingen die door machineleveranciers worden aangeboden geschikter (betere gebruikersbegeleiding, scriptcreatie, digitale verwerking en herkenning).