Hier is mijn vraag, ik heb een onderdeel dat in verschillende assemblages kan worden gebruikt, hoe kan ik gemakkelijk de assemblages vinden waarin dit beroemde onderdeel wordt gebruikt. Ter info, ik heb getest met solidworks explorer, ik klik op mijn assembly en dan ga ik naar het tabblad "gebruikt in", maar het kost enorm veel tijd.
Ja, ik vergat te specificeren dat ik geen PDM had, bedankt voor de OBI WAN-link aan de andere kant ben ik op zoek naar een kleine gratis software, ik begrijp niet waarom solidworks deze functie van "gebruikt in" niet heeft ontwikkeld ...
Helaas kan de zoektocht naar use cases alleen maar lang duren (vooral op een grote database): je moet bijna elk bestand dat je tegenkomt (prt, asm, drw) openen om te controleren welke referenties worden aangeroepen en of er de gevraagde referentie is.
Een verbetering van SW Explorer zou inderdaad zijn om het type zoekopdracht te kunnen beperken (alleen asm).
Afhankelijk van de organisatie van uw bestandsdatabase, moet u spelen met de opties en het zoekgebied beperken.
Ik heb een paar nieuwe functies meegenomen en het proces betrouwbaarder gemaakt.
Om de preview te kunnen gebruiken, moet u het bestand "Bmpextract.swp" naar dezelfde map kopiëren als "Bibotac.exe".
Functie:
Een map en submappen indexeren
Zoeken naar gebruiksscenario's
Mogelijkheid om bestandseigenschappen te indexeren (vereist een gratis licentiesleutel voor docmanager om aan te vragen bij Solidworks)
Hernoem of verplaats bestanden zonder links te verliezen (één voor één of in serie met een interface van het type compositie om mee naar huis te nemen)
De naam van hele mappen wijzigen of hele mappen verplaatsen
Dubbele zoekopdracht
Zoeken naar verweesde onderdelen of subassemblages (Niet gebruikt)
Zoeken naar bestanden op naam of eigenschap
Mogelijkheid om in bulk te hernoemen vanuit een Excel-blad (met één kolom voor oude namen en één kolom voor nieuwe namen)