Zoek een kamer met een gewijzigd pad of een gewijzigde naam

Hallo

Wanneer we het pad of de naam van een onderdeel in een assembly wijzigen en de assembly is niet open, verwijdert SW het onderdeel tijdelijk zonder ons te vragen of we het willen vinden wanneer we de assembly(s) waarin het wordt gebruikt opnieuw openen.

Hoe krijgen we SW zover dat ze ons vragen om elk "verloren" onderdeel te vinden bij het openen van de assemblage(s) waar het wordt gebruikt?

Bedankt

Hallo

Is het nog steeds in de assembly in de delete (grijs) status???

Als dat het geval is, klikt u met de rechtermuisknop en klikt u op verwijdering annuleren en dan zou het u moeten vragen ernaar te zoeken...

3 likes

Hallo

Naast ac cobra 427, vergeet niet om de genegeerde waarschuwingen in te checken dat er geen bericht is "Kon het xxx-bestand niet vinden. Wil je er zelf naar op zoek gaan?"

Als u het niet heeft, worden alle functies die verband houden met het zoeken belemmerd (zelfs het annuleren van de verwijderstatus biedt geen waarschuwingsbericht).

7 likes

U moet naar de Solidworks-opties gaan op het tabblad "berichten/fouten/waarschuwingen"

Vink vervolgens het vakje aan dat overeenkomt met deze vraag "kan het bestand niet vinden....... enz"

3 likes

Sorry @Cyril.f ik had je bericht niet gelezen ... =)

Hallo

AC Cobra: Ja, het onderdeel is nog steeds in de assemblage in de verwijderde (grijs) staat. Natuurlijk kan ik naar elke grijze kamer gaan om de verwijdering ongedaan te maken, maar het is lang en riskant

Cyril: Ik heb de boodschap die SW me laat zien op de pc gezet, maar ik heb de boodschap waar je het over hebt niet en dat is precies wat ik zou willen;  dat hij me aanbiedt om naar het bestand te zoeken in plaats van me alleen een bericht te laten zien om me te waarschuwen

Bedankt

1.png

Kijk in je opties zoals Bart aangaf.

Hoi Bart,

het waren letterlijk alle dialogen die waren uitgeschakeld (PJ -> vink "Dialogen negeren aan...", maar ik dacht dat het een weergavetempo was, dus ik heb het niet aangeraakt. Aan de andere kant weet ik niet precies wat de naam van het bericht is, omdat geen van hen "niet in staat om het bestand te vinden... "

Bedankt aan jullie alle drie

1.png

Probeer de tweede regel.

Ik denk dat het deze is

Bart: Het is niet de tweede regel, maar een andere regel (die niet werd weergegeven) genaamd "Kon de fichier____ niet vinden. Ga je er zelf naar op zoek?"

In mijn geval moest ik het vinkje bij "Dialoogvensters negeren... "

2.png