Een weergave bijsnijden vanaf een andere positie

Hallo gemeenschap,

Ik ben momenteel bezig met een kraandiagram met meerdere posities.

Dit diagram wordt met een laser gegraveerd en ik wil de weergave vanuit een andere positie bijsnijden om overlapping tussen weergaven te voorkomen.

Afgezien van het verbergen van de lijnen, zie ik niet hoe ik het moet doen, heb je een andere oplossing, want door de regels te verbergen heb ik geen toegang tot alle lijnen, zoals je aan de binnenkant van de pijl kunt zien, er zijn nog steeds stukjes jack die ik niet kan verbergen, zelfs niet door door de functiebeheerder te gaan.

Bij voorbaat dank

Hallo 

Als u het met een laser moet graveren, kunt u op de limiet de gemaakte dxf direct wijzigen. Je slaat je plan op in dxf en je verwijdert de regels die je niet nodig hebt, het is ambachtelijk maar het kan helpen.

Kanton Gauthik

Maar het verwijderen van de eigenschappen zal de hele eigenschap verwijderen. Het is hetzelfde als het verbergen van de rand. Dat wil ik graag voorkomen.

Maar bedankt voor de tip

Nee, als je de dxf opent met solidworks kun je de streken waar je niet in geïnteresseerd bent knippen met de schetsfunctie "Fit Entities".

1 like

Allereerst werkt het bijsnijden van de weergave met meerdere posities niet erg goed.
Als ik het goed begrijp, is het slechts een positie die je wilt inkorten, bij mijn weten is dat niet mogelijk.

Ik geloof dat de oplossing van @Gauthik67 de beste is.

Hallo

Wat je interesseert, is om de verschillende posities te hebben om ze te graveren. Waarom verwijdert u niet een beetje materiaal op het te graveren stuk, afhankelijk van de configuraties. Je maakt ze in de assemblage en je propageert de functie naar het onderdeel in de verschillende posities zodat het gemarkeerd komt te worden...

Het lijkt mij dat het een van de nieuwigheden van 2018 is om een uitzicht vanuit een andere positie bij te snijden

1 like

Ter info, het bijsnijden van weergaven met meerdere posities werkt en bestaat al sinds verschillende versies van SW.

Ik breng deze vraag naar voren om een ervaring te delen.

het werkt op SW19, ik heb niet getest op oudere versies, maar het zou ook moeten werken.

Het basisprobleem: als je de hoofdweergave van een weergave-overlay bijsnijdt, wordt alleen deze hoofdweergave bijgesneden of is hij niet stabiel (zoals in het begin alles wordt bijgesneden, dan heropen je / herbereken je de mep en bam springt hij).
Wat ik heb gevonden: je kunt de toegevoegde weergaven bijsnijden (per weergave vanuit een andere positie), om dit te doen, moet je met de rechtermuisknop klikken op de weergave die moet worden bijgesneden in de functiebeheerder / de huidige weergave bevriezen, de omtrek tekenen, het bijsnijden starten, de weergave vrijmaken.
U kunt dus de hoofdweergave en de verschillende weergaven die er bovenop zijn toegevoegd, onafhankelijk bijsnijden.