Afdichting ringen

Hallo, een vraag die niets met Solidworks te maken heeft.

Heeft iemand ooit afdichtringen gebruikt op een plaatwerkconstructie om waterinfiltratie te voorkomen, maar met kruisende sleufgaten...

Zo ja, dan kan een referentie een merk of een site zijn om mij aan te bevelen?

Of een andere oplossing misschien?

Bij voorbaat dank. Cdt.

Hallo

Ik heb dit nog nooit gezien, vooral niet voor langwerpige gaten en nog minder voor langwerpige gaten die elkaar kruisen en bovendien met centreerdefecten ten opzichte van de twee langwerpige gaten ertussen.

Kijk toch naar Bulte maar die hebben het niet standaard.

Ik denk dat je ze beter kunt maken door ze te 3D-printen in het juiste materiaal door je te laten inspireren door Bulte modellen (om maar even deze leverancier te noemen).

Zelfs als je ze zelf maakt, zul je moeite hebben om een waterdichtheid hoger dan IP33 te hebben vanwege de grootte van de langwerpige s, de kruising en de slechte centrering, wat het gevolg zal zijn.

De oplossing is waarschijnlijk een gemengd industrieel kitsysteem dat is ingeklemd tussen speciaal ontworpen ringen (AMHA)

Maar het hangt allemaal af van of het gaat om terugkerende industriële of een persoonlijk eenmalig probleem.
Vriendelijke groeten

Of je hebt ringen nodig die de langwerpige bedekken (spelend op de buitenste Ø).
Het is dus maatwerk, tenzij er sprake is van een meevaller.

Edit: kijkend naar de geciteerde Bulte-site, zijn er Ø8 ringen binnen voor Ø40 buiten, "op een misverstand ... "

1 like

Hallo

Een gimbal blaasbalg:)

Hallo

Ik heb niet al te veel oplossingen te bieden, maar ik dank zozo_mp voor de site van de leverancier die ik niet kende en die interessante dingen biedt....
Vooral de verbindingen die uit plannen zijn gesneden!

Bedankt

A+

1 like

Hallo, ik red het wel met stopverf, bedankt voor je antwoorden.

Cdt

Hallo, ik red het wel met stopverf, bedankt voor je antwoorden.

Cdt