Bewortelingselleboog compatibele pijp iso 1127

Hallo

Ik wil de solidworks rooting functie gebruiken. Ik werk voornamelijk in PN16 hoofdstel. Ik heb een bibliotheek met deze flenzen die ik in mijn ontwerpbibliotheek heb opgenomen. Maar als ik begin met rooten, krijg ik de pijpen niet uit de schets, in tegenstelling tot wanneer ik de solidworks basisbibliotheek gebruik (die in olieserie is) waar het goed werkt.

Ik gebruik de iso 1127 buis, zijn mijn ellebogen niet geschikt? Of is er sprake van een bepaalde manipulatie?

Kunnen er verbindingen worden aangebracht tussen flensverbindingen in het verlengstuk?

Bedankt

pipe.png

Hallo mg.naite,

Zijn uw flenzen correct geconfigureerd met de frees- en aansluitpunten? (Zijn zij degenen die we op de foto zien?)

Zo ja, hoe is je routing bij de start ingericht? (Keuze uit buis en ellebogen)

U kunt afdichtingen plaatsen, ze gewoon maken en routeringspunten toevoegen), waardoor u ze net als elk accessoire zoals een klep of terugslagklep kunt plaatsen.

3 likes

Hallo

Bedankt voor je feedback!

Ik had de elleboog en de buis uit dezelfde bibliotheek gehaald, maar zonder succes.

Ik heb het geprobeerd met een andere downloadbare bibliotheek in de solidworks-inhoud en daar werkt het goed! 

Aan de andere kant is mijn probleem nu dat ik niet weet hoe ik een elleboog aan het hoofdstel moet plakken. Op alle tutorials schuif je een flens en zet je de afmeting bij de schets, maar het gebeurt regelmatig dat het stapelt, en daar accepteert solidworks geen nulwaarden! 

Ok voor de gewrichten, die zal ik maken, bedankt

Hallo @ mg.naite

Een kleine tip! Vaak accepteert SW geen negatieve waarden, dus je zet 0.01 of minder en wonderbaarlijk genoeg werkt het omdat het de 0 test, maar niet de 0.001, wat een positieve waarde CQFD  is ;-)

Je kunt het altijd proberen :-)

Vriendelijke groeten

3 likes