Iso Kompas Roos

Hallo, ik had graag kompasrozen willen integreren in mijn ISO-plannen, weet je dat of kon ik dat vinden?

Wat als Solidworks een coördinatensysteem van het roze type ISO-svents kan genereren?

Dank je wel;)

Hallo Joss,

Onze kameraad stelde hier @flegendre dezelfde vraag: http://www.lynkoa.com/forum/3d/recherche-symbole-rose-des-vents

Je zou moeten vinden wat je zoekt.

2 likes

Ja, ik had het gezien, maar ik ben op zoek naar het in isometrische modus ^^

Anders ben ik begonnen met het maken van een eenvoudige, maar als ik het omzet in een blok, beweegt mijn arcering vanzelf :-(

In isometrie kun je de platte vorm in een schets krijgen en een gladstrijking maken tussen deze schets en een tweede offsetschets met alleen een gecentreerd punt.

1 like

Ja, ik heb me slecht uitgedrukt, ik had het niet over ISO-normen maar over isometrische ^-^'

Ik begreep de methode niet die in je antwoord werd uitgelegd @Benoit :-/

1 like

Dus je wilt de windroos in isometrie? Maak een 3D, voeg deze in een tekening in de gewenste richting in en klik vervolgens in uw weergave met de rechtermuisknop op "Weergave converteren naar schets". Je kiest voor de optie "Vervang de weergave door het blok" en je hebt een mooi kleurblok!

1 like

Hier ben je? Ik kende deze methode niet, tegelijkertijd gebruik ik nooit blokken, dat zal ik proberen, bedankt Benoit :)

Nou ja, ik ben niet duidelijk in mijn woorden ;-) Ik voeg een 3D toe!

In te voegen in een tekening.

:)

roos.sldprt
1 like

Bedankt @Benoit, het zal me goed van pas komen^^

(Ter info, ik dacht aan de afbeelding die aan de basis is bevestigd)

rose_des_vents_iso.png