Draaibare lastafel

Hallo

Voor de duidelijkheid wil ik mijn soldeertafel draaien om hem verticaal te plaatsen.

Kun je me vertellen hoe je de lastafel of tafels in het algemeen roteert?

Bij voorbaat dank.

Hallo

Het is niet zo duidelijk als dat, maar ik wil zeggen dat het antwoord in de vraag zit; Voorbeelden van tabellen van dit type zijn talrijk en gemakkelijk te vinden op het net.

Pivots, kogelgewrichten, assen, scharnieren, ... Aan middelen geen gebrek. Alleen ondersteuning en lade definiëren en beperken de mogelijke oplossingen, of de meest geschikte.

1 like

Hallo 

Het is niet mogelijk om de solidworks-tabellen te oriënteren, de kolommen zijn altijd verticaal, de rijen horizontaal.

Van mijn kant, en voor algemene tabellen, schreef ik vaak verticaal (8e knop) 

Hallo @apetit2,

"Als je niet naar Lagardère komt, gaat Lagardère naar jou...". Beheerste de Chevalier de Lagardère het begrip relatieve verplaatsing?
Toegepast op SolidWorks wordt dit: "als je de lastafel in de tekening niet kunt draaien, draai dan de tekening... "

Het voorstel lijkt misschien onredelijk, maar het kan met een paar aanpassingen op elke tafel worden toegepast. Het enige wat u hoeft te doen is een 90° gedraaid plan te maken: keuze van de basiskaart, rotatie van aanzichten en annotaties... Op een eenvoudig lid van het Europees Parlement is het resultaat bevredigend.

Twee ongemakken:
- aanpak om te testen op een grotere set. Met name op het niveau van de offertefuncties die te weinig flexibel zijn (oriëntatie van de teksten);
- Risico op torticollis door het kantelen van het hoofd tijdens het werken. Een draaibaar scherm is een populair onderdeel...

tablesouduremep.png