Scherm stotteren met Space Navigator 3D Login

Hallo

De Space navigator werkt prima, behalve als ik de muis tegelijkertijd beweeg. Hier wordt zoomen of bewegen met horten en stoten gedaan, wat erg ongemakkelijk is.

Dit wordt versterkt op onderdelen met gelaste constructies en/of plaatwerk en nog moeilijker op de tekeningen van deze onderdelen.

De drivers voor de 3D-verbinding zijn up-to-date en die van de GPU ook en solidworks gecertificeerd.

Hier is een configuratie voor info: Windows 10 pro, slw 2020, 48 GB Ram, Nvidia RTX 4000, i9 10900K.

Maar het probleem is hetzelfde op andere machines:  Ryzen met P4000 en I7-laptop met RTX 2060

Is er een wonderoptie om te selecteren? Is het een probleem met de processor die te traag is, de grafische kaart of een gebrek aan ram?

1 like

Hallo @colleys2003 

God, waarom zou je de twee samen willen laten werken      =|:-)

Dat gezegd hebbende, het is heel normaal omdat ruimtenavigator door Windoze als een muis wordt beschouwd , dus als hij twee bestellingen tegelijk ontvangt, een in 2D en de andere in 2D3D, neemt hij de informatie zoals die komt.
Je zou dezelfde pb hebben met twee muizen, vooral degenen die ingebouwde functies hebben (ctrl of shift of escape) naast de klikken en het standaardwiel

In feite is het conflict alleen op de 2D-functie, want als je het muiswiel gebruikt om te draaien, is er geen conflict omdat vindoze de bevelen van de eerste van de twee muizen in actie zal nemen, dan  gebeurt er niets voor bijvoorbeeld de ruimtepiloot (en de middelbare school van Versailles).

Voor de zoom- of uitzoomfunctie is het stotteren te wijten aan het muiswiel, omdat Space driver overigens nooit in een van de DDL's schokt.

Vriendelijke groeten

2 likes

Dank u voor uw antwoord.

Het zou nog steeds beter zijn om de aanwijzer met de muis te kunnen bewegen tijdens het zoomen of bewegen op de SN. (het is nog steeds verleidelijk voor een ambidexter en het zou veel tijd besparen, 

Hallo @colleys2003 

Ik ben zelf ambidexter met Solidworks (muis + toetsenbord + 3D muisverbinding) maar ik zie niet in wanneer ik de muis zou kunnen gebruiken op de manier die jij aangeeft.
Waarom om de reden die ik in mijn vorige post noemde, maar ook door het feit  dat Solidworks in een volgorde van één keer werkt.
Persoonlijk irriteert ik me aan solidworks dat het een enkel venster is (zelfs als je er 50 kunt weergeven als je wilt) en dat je niet aan twee vensters tegelijk kunt werken, vooral als ik afmetingen van het ene onderdeel wil nemen (meetfunctie) om ze in een andere kamer te gebruiken. Inderdaad, als je naar het tweede venster gaat, is het eerste venster niet meer toegankelijk. Evenzo, als u het venster "meten" niet sluit en goed beschuit, kunt u niets doen in het andere venster.
Ik heb sinds V2019 gemerkt dat als je meerdere klikken te snel aan elkaar rijgt, het banaan wordt of het wafelt of pokken van het bestand  (zoals je kiest).
Ik zou een lijst van twee pagina's kunnen maken van de simpele dingen die ons vertragen in SW, maar solidworks USA is daar niet langer in geïnteresseerd. Jammer.

Vriendelijke groeten

PS: als het antwoord waar je blij mee bent je kunt het onderwerp sluiten, bedankt

2 likes

Hallo

Ik heb onlangs hetzelfde probleem, het onderdeel beweegt niet meer met de 3D zodra ik de muis aanraak. Zeer onaangenaam, en een verspilling van tijd.

Terwijl ik dit probleem eerder niet had. Bizar.

Ik ben dezelfde mening toegedaan als onze vriend @Zozo_mp wie ik groet ;-)

Ik werk ook met 2 muizen 

@+;-)

1 like

Hallo @chr22.net 

Ik had verschillende  problemen met de 3D-muis voordat ik gedwongen werd hem te veranderen (het was de centrale pad die in een lolly ging)

1°) je koppelt de 3Dconnexion los

2° ) u de 2D-muis zelf gebruikt
3°)  je maakt opnieuw verbinding met de 3D-verbinding en je start Space Pilot opnieuw op.

4°) je doet  ==> geschikt om je model te heroriënteren.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo allemaal, alles lijkt af te hangen van de grafische kaart. Het lijkt beter te gaan met Radeon grafische kaarten. Vreemd genoeg heb ik de indruk dat het met de grote NVIDIA gaming kaarten ook beter gaat dan met de quadro p... of quadro RTX...

Ik heb eindelijk de oplossing gevonden. Het schokt niet meer, behalve op grote assemblages zoals 2000 onderdelen

Hallo @colleys2003

Kunt u de oplossing die u heeft gekozen, STP, met ons delen.

Als ik je berichten van een jaar geleden herlees, denk ik dat de grafische kaart er niets mee te maken heeft.

Er is een meer basale verklaring dan die voor de storing.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo, blij om het te horen, maar de moeite nemen om de oplossing te delen met degenen die de moeite hebben genomen om te proberen je te helpen, lijkt mij een minimum. Nee?

A priori is het in congestie of conflict van de verwerking door de usb-poorten. Sinds ik de muis in BT heb aangesloten, werkt hij veel beter. Ik had de indruk dat het aan de grafische kaart lag, want ik had bijna geen last van schokken met mijn laptop die is uitgerust met een Gamers-kaart
Vriendelijke groeten.

Alstublieft! BT???

Bluetooth- @Zozo_mp

Bedankt voor de feedback @colleys2003

1 like