Grupa Allo,
Jestem nowy na tym forum. Pracuję na maszynach spawanych mechanicznie, czyli z wieloma korpusami. Chciałbym zapisać niektóre ciała jako plik STEP, IGES, ponieważ mój kontroler prasowy może otworzyć tylko ten typ pliku. Jest funkcja zapisywania treści (wstawianie/ funkcja/zapisywanie treści), ale pozwala mi ona zapisywać tylko w *. SLDPRT (Biblioteka SLDPRT)
Czy masz jakieś sugestie dotyczące innej funkcji? W przeciwnym razie w okolicy są profesjonaliści od makr, muszę przyznać, że nie znam się na tym zbyt wiele, ale widzę makro, które wstawiłoby ciało w nowym pomieszczeniu bez zapisywania go i które zapisałoby część w STEP, a nie w pakiecie, używając predefiniowanej nazwy w parametrze.
Dziękuję Wam wszystkim
Witam
Wystarczy, że utworzysz konfigurację i usuniesz (za pomocą funkcji "usuń/zachowaj treść") to, czego Twój kontroler nie potrzebuje i zapiszesz to jako KROK.
3 polubienia
Witam
Spróbuj tego:
Option Explicit
Sub main()
Dim swApp As SldWorks.SldWorks
Dim swModel As SldWorks.ModelDoc2
Dim swPart As SldWorks.PartDoc
Dim swBody As SldWorks.Body2
Dim FilePath As String
Set swApp = Application.SldWorks
Set swModel = swApp.ActiveDoc
If swModel Is Nothing Then MsgBox "Ouvrir une pièce": Exit Sub
If swModel.GetType <> swDocumentTypes_e.swDocPART Then MsgBox "Ouvrir une pièce": Exit Sub
Set swPart = swModel
If swModel.SelectionManager.GetSelectedObjectType3(1, -1) <> swSelectType_e.swSelSOLIDBODIES Then MsgBox "sélectionner un corps": Exit Sub
Set swBody = swModel.SelectionManager.GetSelectedObject6(1, -1)
If swBody Is Nothing Then MsgBox "sélectionner un corps": Exit Sub
swBody.Select2 False, Nothing
FilePath = Left(swModel.GetPathName, InStrRev(swModel.GetPathName, ".") - 1) & " - " & swBody.Name & ".STEP"
swPart.SaveToFile3 FilePath, swSaveAsOptions_e.swSaveAsOptions_Silent, swCutListTransferOptions_e.swCutListTransferOptions_FileProperties, False, Empty, Empty, Empty
swApp.CloseDoc swModel.GetTitle
End Sub
4 polubienia
Witaj Jerome P,