Opslaan onder mesg tekening fout

Hallo allemaal, ik volg momenteel een tutorial over het maken van een tekensjabloon wanneer ik probeer de basiskaart op te  slaan (opdracht onder bestand) krijg ik een foutmelding mesg en de software stopt.

Ik heb  de betreffende map geautoriseerd  voor het delen van lezen/schrijven op Windows.

En ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding msg.i je zou me kunnen helpen, ik zit vast

Hallo

Voor uw aangepaste basiskaarten moet u een specifieke map maken en u moet ze opslaan in het .slddrw-formaat 

1 like

Hallo

Controleer of je het recht hebt om je in dit bestand te registreren, want sommige computerwetenschappers geven net als wij geen toegang tot het hoofdbestand

Maar ik sluit me aan bij @Ac cobra 427 voor het voorstel om een directory op een andere plaats te maken

Fijne dag

Als u toestaat dat  de betreffende map lees-/schrijfgedeelte op Windows wordt gedeeld, wordt dit niet noodzakelijkerwijs overschreven door de basismachtigingen van Windows.

Het is duidelijk dat het gebruik van een map die is gewijd aan uw aangepaste bestanden een eerste is die u moet doen, het voorkomt dat u vergeet ze op te slaan in geval van formatteren en het is gemakkelijker in geval van machineoverdracht. Je hoeft alleen maar na te denken over het wijzigen van het pad in de systeemopties / bestandslocatie (er zijn 2-3 secties om te wijzigen).

@AC COBRA: de slddrw is het tekenbestand van een onderdeel/asm, het achtergrondplan (slddrt) is "de cartridge" (om het simpel te zeggen), de slddrt is complementair aan de drwdot wat het tekenmodel is. De drwdot definieert de documentopties (belangrijk als je specifieke behoeften hebt zoals dubbele dimensionering, enz.) en bevat impliciet ook de slddrt, wat het visuele deel is. De slddrt is een bestand dat wordt aangeroepen wanneer u een formaatwijziging aanbrengt (bijvoorbeeld van A4 naar A3).

3 likes

hallo, ik ben het met de anderen eens in die zin dat elders opslaan ons zal bewijzen of het probleem verband houdt met de Solid-map of het bestand. 

Vriendelijke groeten

1 like

Dat klopt, ik CRASHTE bij het schrijven van het bestandsformaat om op te slaan; Ik was nog niet klaarwakker... Maar het feit dat je een aparte map hebt om je achtergrondplannen op te slaan, is nog steeds veel eenvoudiger en op die manier kun je ze op de server zetten en heeft iedereen dezelfde als je met meerdere ontwerpers bent.

2 likes

Hoi allemaal

Bedankt voor je antwoorden, ik heb de stappen gedaan die je me denk hebt verteld. Ik heb enkele foto's bijgevoegd om het proces uit te leggen

Stap 1 Voeg een aangepaste map toe voor mijn basiskaarten

Stap 2 Sla mijn aangepaste basiskaart op

Stap 3 Solidworks gaat direct naar de standaard directory voor basemaps

Stap 4 Wijs mijn basismap opnieuw toe aan mijn aangepaste map

Stap 5 Foutmelding wanneer ik mijn basiskaart probeer op te slaan

Hallo

Stap 4 is niet goed. De basiskaart wordt opgeslagen in slddrt-formaat.

Dit bestand bevat alleen het deel dat aanwezig is in de basiskaart (teksten, afmetingen, tekeningen).

Het tekeningsjabloon met de aanpassing (annotatieformaat, lijnstijl...) wordt opgeslagen via een opslagplaats als en het selecteren van   "Tekeningssjabloon". Dit genereert een drwdot-bestand.

Verander nooit extensies in het opnamevenster.

1 like

Misschien een vergissing , maar waarom zou je de extensie .slddrw in je bestandsnaam zetten als je kiest voor het subtype .slddrt? Wanneer u opslaat, hoeft u geen extensie in te voeren, u kiest gewoon het juiste type.

Hallo

Ik heb geprobeerd de extensie te veranderen in .slddrw in plaats van de standaard slddrt , waarom ik dat deed,  p.c.q. in het eerste ACcobra-bericht,  ik dacht dat zijn bericht zei dat ik de slddrw ext moest zetten.

Ik ontdekte dat het niet logisch was (ik moet het bericht van ACcobra verkeerd hebben geïnterpreteerd), maar ik rende beide kanten op, een met de standaard ext en dezelfde foutmelding verscheen (zie stap 5).

Ik heb een track Ik heb de sjabloon voor het achtergrondplan  eerder gemaakt  (.drwdot) en sla vervolgens de basiskaart op (.slddrt)

Ik vraag me af of ik mijn tekening (.drwdot) moet verwijderen en mijn basiskaart moet opslaan zodat deze eerder kan worden opgeslagen

Dsl mijn msg naar vorige Ik gaf toe dat ik een fout heb gemaakt in de extensie, je moet je registreren onder .drwdot 

Ik was nog niet wakker en het is naar dit bestand dat je de links moet verwijzen zodat het deze referentie heeft bij het maken van een plan.

Voor het probleem in stap 3 hebben we in stap 1 nodig
- ofwel verwijder je het standaardpad uit SW (normaal gesproken heb je het niet meer nodig);
- Of speel met de volgorde met de omhoog/omlaag-knoppen zodat jouw pad als eerste verschijnt.

Ik heb de volgende stappen gevolgd om mijn theorie te controleren of ik eerst mijn basiskaart  moet maken en opslaan ,   daarna sla ik mijn bestand op als .slddrw om mijn informatie niet te verliezen.

1-  Een nieuwe tekening maken met mijn tekenmodel  en vervolgens heb ik mijn lege plansjabloon opgeslagen op een slddrw-bestand 

2- Sluit solidworks af

3- Ga naar de tekenmap en verwijder mijn sjabloon

4- Open Solidworks opnieuw met het slddrw-bestand met de tekeninginformatie

5- Sla de basiskaart op (opdracht onder bestand)

6- Laatste Save Under met de drwdot ext 

En tot slot heb ik nog steeds de foutmelding en solidworks stopt 

Je moet een directorymap maken waar je je basiskaarten opslaat, je maakt de genoemde basiskaart en je slaat deze op in deze map in .drwdot, dan ga je naar de Solidworks-instellingen om aan te geven waar je naar de nieuwe basiskaart moet zoeken en van daaruit wanneer je een nieuwe MEP maakt, zou je degene moeten hebben die je hebt gemaakt...

1 like

Ik moest mijn tekenmodel (  drwdot) kopiëren en  hernoemen naar een basiskaartbestand (.slddrt) zodat de software het kon vinden.

Ik kan doorgaan met mijn tutorial en nogmaals bedankt voor de steun