Een back-up maken van een .iam-bestand van een ander.iam?

Hallo

Ik wil een programma ilogic of vba gebruiken dat in een .iam-bestand zou zitten:

-converteer mijn Premier iam naar stap

-open de stap met Inventor (dit elimineert de tekenproblemen die ik zou hebben gehad met mijn eerste assembly) die een .iam maakt

-Open deze tweede IAM in tekening

Ik zou graag vanaf de eerste assembly de tweede willen opslaan en vervolgens sluiten zonder dat de gebruiker iets hoeft te doen, ik kan al open converteren, maar het probleem is dat de Thisdoc.save alleen van toepassing is op het document dat  de regel bevat, en ik kan geen regel schrijven op de tweede assembly omdat deze wordt verwijderd als de gebruiker de eerste wijzigt vergadering.

Mijn uiteindelijke doel is om van een assemblage die variabele onderdelen bevat (hier de eerste) uw plan te maken dat met het onderdeel verandert.

PS: Ik bevestig de bug veroorzaakt als ik direct mijn eerste assemblage in de tekening invoegen.

sans_titre.jpg

Hallo, het doel van de procedure is om een plan te maken dat de wijzigingen in de kamer volgt? Ik heb een beetje moeite om het "waarom" van automatisering te begrijpen

1 like

In feite is het doel dat de gebruiker niet elke keer een ander deel van het gezin gebruikt (langer, smaller enz...) om het onderdeel en de tekening opnieuw te maken .

Met het programma dat ik wil maken, hoeft het alleen maar de parameters van de gewenste kamer in te voeren, het verandert automatisch en de tekening vertegenwoordigt ook een vrij aanzienlijke tijdsbesparing.

Hallo

Ik wist niet dat het mogelijk is om VBA-code in een IAM op te nemen, want voor SolidWorks is dat onmogelijk!

Ik begreep niet helemaal het doel van het converteren naar een STEP, kunnen we het IAm-bestand niet onder een andere naam opslaan?

De conversie naar STEP maakt de montage lichter en vermijdt de bug die ik aan het onderwerp heb gehecht, namelijk de tekening snijdt mijn deel  bijna in tweeën.

Dus a priori is het niet mogelijk!

Waarom gebruikt u geen VBA-macro die zich buiten het Inventor-bestand bevindt?

Waarom onderzoek je de bug in kwestie niet verder? Is de nieuwste beschikbare versie van Inventor geïnstalleerd?

Ik wilde gewoon voorkomen dat ik een ander programma dan de uitvinder gebruikte, maar als het nodig is.

Ja inderdaad  Inventor Pro 2015, ik ben slechts een stagiair, dus mijn kennis van de software is beperkt tot 1 maand, maar de ingenieurs met mij hebben nog nooit met deze bug te maken gehad, dus ik zocht naar een manier om deze bug te omzeilen.

Ik denk dat je het jezelf erg moeilijk maakt, het doel van CAD-software zoals Inventor of Solidworks is om het onderdeel aan het plan te koppelen, zodat de veranderingen die ermee verband houden direct worden weergegeven.

Uitvinder gebruiker voor 6 jaar, ik heb nog nooit dit soort bug gezien, heb je geprobeerd het downloaden van een service pack?

Kunt u mij dit onderdeel sturen dat ik deze bug aan het testen ben?

Ten slotte is het met een artikelfamilieconfiguratie mogelijk om de gegevens eenvoudig in de iParts-beheertabel in te voeren.

@PL is het inderdaad mogelijk om VBA in een IAM-document te gebruiken, evenals de zogenaamde iLogic-code, in feite vereenvoudigde VB.

Ja, ik ben me ervan bewust, maar als ik de originele montage neem, is er altijd een probleem.

Of mijn stuk wordt geknipt, of elementen worden onzichtbaar... terwijl ik aan het monteren ben, is alles goed uitgestald...

Daarom maak ik het mezelf moeilijk.

Helaas kan ik je de montage niet geven omdat het vertrouwelijk is... En bovendien, gezien het aantal stuks dat het bevat, zou het even hebben geduurd.

Au

Hoe zit het met het service pack? Dit zijn de Inventor-updates, misschien komt uw probleem voort uit een algemene bug...

Bestaat deze beug zelfs met de lay-out van een eenvoudig onderdeel, zoals een kubus? Of alleen met deze blend?

Montage inclusief iParts?

Zonder het probleem echt te begrijpen, kan ik helaas niets voor je doen...

Hallo

Eindelijk heb ik een manier gevonden om deze bug te omzeilen.

Ik heb gewoon een eenvoudige afleidingsfunctie van mijn assembly gebruikt, het geeft me een ipt die niet hapert op de tekening en opnieuw laadt bij elke documentuptade().

Aan de andere kant heb ik voor de bug de oplossing niet gevonden.

Dank u voor uw antwoorden.