Ik heb een .obj bestand (mesh, dus als ik me niet vergis) dat is de scan van een 3D-onderdeel. Ik zou graag reverse engineering willen doen om een modellering van het onderdeel te krijgen in bijvoorbeeld solidworks en bouwplannen te kunnen genereren. (het gescande deel is een kapot onderdeel en we willen het opnieuw opbouwen)
Mijn vraag is de volgende: kan iemand die gewend is aan dit soort aanpak mij adviseren over een methode en de software die hij gebruikt.
Ik heb Rhinoceros 3D, solidworks met de scan naar 3d module en autocad.
Ik heb een aantal tests gedaan met de volgende methoden: - importeren in Rhino en vervolgens oppervlakken maken, secties voor een handmatige reconstructie, vervolgens importeren in SW voor een functieherkenning (dit laatste punt is nog niet getest) - importeren in Solidworks, maar ik kan het niet gebruiken met de scan naar 3d module.
WEES VOORZICHTIG Ik vraag niet om je te laten bijkauwen met een stap-voor-stap methode, maar om meer feedback en advies over de beste manier om verder te gaan.
Gt22 bedankt voor je antwoord, het probleem is dat de functieherkenningsknop grijs wordt weergegeven wanneer ik mijn onderdeel importeer. Denk je dat het te wijten is aan het importformaat?
Daarvoor heeft hij een pro-licentie. Als je het hebt, moet je scannen naar3d activeren in de invoegtoepassingen, vervolgens het bestand openen en in het bestandstype " mesh-bestand " onderaan de lijst kiezen en vervolgens op het onderdeel klikken en vervolgens openen.
Ik heb de standaardversie, maar mijn collega die de premium versie op zijn fiets heeft, heeft hetzelfde probleem, de functie is grijs. Nee, ik heb er nog nooit een gedaan, ik keek naar de SW-tutorial op deze link http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/fworks/t_recognizing_features_automatically.htm
maar hey, aangezien ik de functie niet kan activeren, is het moeilijk om gewoon te beginnen.
We hebben het net geprobeerd met een eenvoudig stuk dat we hebben gemaakt, maar de functie blijft grijs, ik ga eerst kijken waar dit probleem vandaan komt, dat ik eerst moet oplossen.