Nou, ik zal er vast niet goed in zijn... of ik ben te veel op zoek naar een functie die niet aanwezig is op Solidworks.
Ik gebruik Sldws 2022
Ik heb een blok gemaakt in een stukbestand. Vervolgens heb ik via een assemblage een ander onderdeel ingevoegd om een afdruk te maken. Ik zou nu graag in staat zijn om dit stuk in tweeën te scheiden volgens de " scheidingslijn "
Waar de bodem pijn doet: het is dat mijn afscheidslijn niet precies vlak is en een revolutie volgt. Mijn bovenste scheidingslijn gaat naar buiten, terwijl de onderste aan de binnenkant blijft
Ik begreep je verzoek niet helemaal, maar heb je de split-functie geprobeerd? In mijn voorbeeld splits ik mijn schijf met een kromme (vanuit het middelste vlak). Het is een functie die ik elke dag gebruik om een volume in verschillende delen te verdelen, en ook gebruikt voor degenen die mallen maken.
Voor degenen die deze functie nog nooit hebben gebruikt, moet je een schets maken die "je stuk met een of meer streken snijdt. Selecteer vervolgens de splitsfunctie, snijd het werkstuk en klik vervolgens op de gebieden/delen die u wilt snijden.
Voor het " binnenste " deel van het "buitenkant" deel, doet de trekfunctie het niet (iets dat je enigszins verplicht bent te doen, hetzij op het onderdeel, hetzij op de mal wanneer je dit soort onderdeel maakt.