Hallo, ik heb je hulp nodig. Ik heb een professionele draftside waarvan ik graag uw hulp zou willen om een script te schrijven waarmee ik uit een Excel-bestand met de naam van het rechthoekige stuk met lengte breedte, automatisch dedraw syr een laag deze rechthoeken. Deze rechthoeken moeten een straal van 1 mm hebben in plaats van rechte hoeken.
Rechthoeken kunnen meerdere keren worden aangeroepen als 1 lijn = 1 stuk en kunnen in dezelfde laag naast elkaar op dezelfde absisse worden geplaatst.
De rechthoeken zou ik graag willen hebben, de lijnen worden samengevoegd en de omtrek wordt gesloten.
Bedankt voor je hulp, want ik kan niet automatiseren...
Hallo;

=> Dit is geen erg hoffelijke methode, op dit forum is het niet aan te raden om een antwoord te vragen (vooral niet slechts 3 uur na het stellen van de vraag in een weekend wanneer het forum verlaten is! [noot van Sylk] / Gevalideerd door @Maclane ).
Je zegt dat je niet kunt automatiseren, ik concludeer dat je het hebt geprobeerd, het zou goed zijn als je ons je concept van het werk zou presenteren, vergezeld van screenshots zodat je verzoek duidelijker is.
Wat ik begrijp:
U wilt de onderdeelnaam toevoegen aan een specifieke laag (deze moet een naam hebben) in DraftSight
In een rechthoek met afgeronde hoeken (straal=1mm) en dat deze naam is geëxtraheerd uit een Excel-bestand...
En herhaal deze handeling als uw plan uit meerdere stukken bestaat.
In principe wilt u een stuklijst met de naam van elk onderdeel in tabelvorm...
2 likes