Zakładanie własnej firmy, inżynier freelancer

Cze wszystkim

To wszystko jest w tytule, jeszcze nie jestem zdecydowany, ale coraz częściej zadaję sobie pytanie...

Od prawie 10 lat jestem inżynierem projektu w mechanice przemysłowej, powody, które popychają mnie do posiadania jego przemyśleń, są wielorakie:

- Przede wszystkim po to, aby móc zbliżyć się do mojego partnera (mieszkamy od 4 lat w różnych miastach i mieszkaniach), aby w końcu móc projektować siebie za pomocą osobistych projektów.

- Skup się na tym, co lubię i co mogę zrobić.

- Poznawaj nowych ludzi, nowe projekty, nowe problemy...

- Wyjdź ze swojej strefy komfortu i wyrusz na przygodę.

- Zarządzaj moim harmonogramem

Moje umiejętności dotyczą prac przedprojektowych, badań i propozycji koneptów, pisania CdC, analizy ryzyka, szczegółowych badań, modelowania, wymiarowania (Rdm, Finite Elements), rysowania, instrukcji montażu, działań następczych po projekcie, kosztorysowania, ekspertyz mechanicznych...  

Powoli zaczynam dociekać. Podjęcie decyzji o tym nie wydaje się skomplikowane, procedury są dość proste. Trudności  pojawiają się później, kiedy trzeba znaleźć klientów i kontrakty!

Korzystam z tego forum, aby uzyskać porady i informacje zwrotne od osób, które już się na to zdecydowały, lub jeśli masz w swoim otoczeniu kogoś, kto stał się samozatrudniony, jakie są Twoje odczucia na temat jego sytuacji?

Czy łatwo jest znaleźć nowych klientów? Nowe kontrakty?

Czy na dłuższą metę nie istnieje ryzyko izolacji? Czuć się samotnym w obliczu trudności?

Jak zamortyzować cios związany z licencją Solidworks i jej coroczną konserwacją? Ponieważ jest to najważniejsza pozycja wydatku, granicząca z nieprzyzwoitością dla osoby prowadzącej działalność gospodarczą!

Dla twojej informacji, planuję zbliżyć się do Awinionu, a więc w promieniu działania między Nimes, Orange, Salon de Provence, Alès, Montpellier, Martigues, Fos, Aix, Marsylia...