Tweede deel te dik geëxtrudeerd

Hallo

Onder 2016 extrudeer ik uit een onderdeel dat onder een hoek van 45° is gesneden.

Het probleem is dat dit deel niet dezelfde dikte heeft als het 1e deel.

Hoe zou ik het kunnen doen?

doe-het-zelf

capture.jpg
1 like

Het is oké, ik denk dat ik het heb gevonden, het is een kwestie van hoek ten opzichte van het buitenste deel.

Dus ik heb deze hoek aangepast door een eerste schets te maken om de hoek te kunnen meten, het is het vastleggen van het eerste bericht  en dan mijn schets opnieuw doen met de juiste hoek.

Het is niet "orthodox", maar het werkt.

Nu neem ik een meer "katholieke" oplossing

doe-het-zelf

capture.jpg
3 likes

Als u op 45-jarige leeftijd een plan en een schets maakt voor uw sectie

en je zet de entiteiten om, je hebt een schets die precies overeenkomt met de zijkanten van je stukken 

en een extrusie, uw zijkanten zullen in sectie hetzelfde zijn

@+

Hallo 

waarom gebruik je niet de Swiped Boss/Base-functie met groepsselectie?

Het zou eenvoudiger zijn, u hoeft alleen maar uw sectieprofiel aan te maken en een lijn te oriënteren die overeenkomt met uw profiellengte. 

3 likes

Als de twee onderdelen zich in hetzelfde vlak bevinden, kunt u ze extruderen tot één functie door uw diktes te beheren.

Anders kun je een scan doen, je maakt je pad met je hoek van 45° en dan je schets om te scannen.

A+

2 likes

Het werkt niet beter of ik begreep het niet.

Een snede van 45° is breder dan een snede van 90° , dat is het probleem, het is de hoek.

Zodra ik de entiteiten op de 45°-weergave herken, is de breedte niet meer in lijn met de 90°-sectie.

Daar antwoord ik gt22

capture.jpg

Voor A.Leblanc:

Zou je me je stuk kunnen sturen?

Voor Cyrille CM:

Daar heb ik ook niet aan gedacht, dus ik begin met het 90°-gedeelte?

doe-het-zelf

Hallo

Waar je de snede op 45 hebt, selecteer je je kortste gezicht (degene die loodrecht op het gezicht staat met de diameter) en je maakt een schets en je zet de entiteiten van je profiel om en je maakt een extrusie aan de ene kant naar het gezicht en aan de andere kant de gewenste lengte...

1 like

Als u uw 90°-plan maakt omdat u een hoek van 90° wilt

Je hoeft alleen maar de entiteiten op de equisse van het vliegtuig om te zetten en een extrusie te maken

Zie afbeelding en bijgevoegd bestand

Ik heb een ongebruikelijk plan voor je gemaakt, zodat je het ding kunt visualiseren

Schets en converteer op dit offsetvlak de entiteiten

zie SW 2012 bestand

@+

creation_de_profil_via_convertir_les_entitees.sldprt
1 like

Wanneer twee profielen zich op 45° van elkaar moeten bevinden, is de hoek van het vlak dat ze vormen (de bemiddelaar) 22,5° (zie bijgevoegde afbeelding)

In feite kunt u niet vertrekken met een normale extrusie op het resulterende oppervlak van de 45°-snede.

Nu we zien dat de binnenkant van je profiel ook uit twee kamers bestaat, lijkt het mij het eenvoudigst om de scanfunctie te gebruiken.

sans_titre.png
2 likes

Hierbij... Aan de andere kant ben ik in 2016

profiel.sldprt
1 like

In feite zou je de entiteiten (schets) of de snijcurven op een vlak loodrecht op je profiel kunnen converteren, maar het zou schoner zijn om je eerste schets te gebruiken en veel minder ingewikkeld in geval van evolutie of wijzigingen van je onderdeel.

1 like

Hallo

Moet je niet elke sectie in verstek verstekken (het uiteinde van elke sectie onder een hoek van 45°/2=22,5° afsnijden)?

1 like

En je werkt maar aan één plan, dus er zijn meerdere toegankelijke oplossingen. Als je een draai in je profiel hebt, zou je geleidingscurven moeten maken.

Vervolgens kunt u een schets opnieuw maken en een extrusie maken volgens een vlak loodrecht op uw eerste schets en de shell-functie gebruiken.

coque.sldprt

Maar de beste oplossing is om te vegen.

Een klein overzicht van de rompfunctie die erg handig kan zijn voor holle profielen, aan de andere kant moet je met multibodies spelen als het hele deel niet hol wil zijn.

Dank u allen.

Het is geweldig, ik leer elke keer als ik er doorheen ga.

Ik voeg mijn bestand en een screenshot toe om uit te leggen wat ik precies wil.

Oorspronkelijk komt dit deel uit een stl die ik heb geknipt en aangepast.

doe-het-zelf

sup_venti.sldprt

Hierbij... In feite zijn er verschillende gesloten lussen, dus je moet de functie meerdere keren herhalen

sup_venti.sldprt

De basisvraag is:

Wil je A=B of iets anders?

Voor A=B moet je een bissectale snede maken van de hoek tussen de 2 stukken.

Als A en B worden opgelegd, bepaalt dit de mogelijke hoek, die eenvoudig te bepalen is door de driehoek te tekenen.

3 likes

Super A.Leblanc, dat is het precies.

Gewoon voor de lol:  als ik wil dat de hoek gebogen is?

doe-het-zelf

Nou geen zorgen, je zet een verlof, aan de andere kant let op de gewenste afstand tussen de raaklijn en het startdeel.

Als je in je schets een filet plaatst, neemt deze een afstand in van het snijpunt tussen de lijnen.

Het is fijn dat ik je heb kunnen helpen.