Draaddoorsneden op klemmenblok

Hallo

In een elektriciteitskast kan ik geen onderscheid maken tussen de secties van de draden die beginnen bij een klemmenblok:

SW electrical lijkt ervan uit te gaan dat alle draden met dezelfde equipotentiaal dezelfde doorsnede hebben... wat nogal problematisch is ...

Concreet is de enige plaats die ik heb gevonden om de doorsnede van een draad te veranderen:

- Klik met de rechtermuisknop op de draad

- eigenschap van de equipotentiaal

- Ik vul het vakje "sectie of meter" in

Maar op een klemmenblok (klemmenblok) weet ik niet hoe ik een draad in 6² moet definiëren, een andere in 2.5², 1.5², enz. Want als ik een sectie verander, verandert het deze voor alle draden van dezelfde equipotentiaal.

Hoe doe je dat in zo'n geval??

Of zou je een astronomische hoeveelheid kabels moeten maken in de kabelmanager???

Hartelijk dank!

Vincent

Captain Obvious, om te redden!

Ik antwoord mezelf:

In feite zijn er 2 secties voor een draad:

- de equipotentiaalsectie (#EQUIP_SEC)

- de doorsnede van de draad (#WIRE_SEC)

Voor het draadgedeelte: 

- Klik met de rechtermuisknop op de draad

- yarn eigenschap => kies het garen dat je wilt

- en daar kunnen we de doorsnede van de draad veranderen en ALLEEN van deze draad

Nu, waar kan dit begrip van "equipotentiaaldoorsnede  " voor worden gebruikt??

Rq: Dat zag ik ook in 

Tabblad Project => configuratie => "Project... " => tabblad "symbool"

Je kunt het garenlabel en het equipotentiaallabel bewerken: dat is wat me op het spoor heeft gezet.

Hallo

Ik zou eerder hebben ingelogd, ik had je zonder problemen kunnen helpen omdat ik al met dit onderwerp ben geconfronteerd.

Sorry voor de vertraging. Ik kan je echter nog steeds vertellen wat ik erover weet.

Om uw draaddoorsnede op uw plan weer te geven, gaat het veel sneller om dit te doen op basis van de equipotentiaal, tenzij natuurlijk al uw draden een andere doorsnede hebben. Als u een kabel op uw klemmenblok plaatst, is het gedeelte dat verschijnt ook dat van uw kabel en niet dat van uw draad, zelfs als deze een ander gedeelte heeft. 

Een ander probleem dat u ook kunt tegenkomen. Als u uw sectie wilt weergeven aan de hand van de draadlabels, moet u letten op de bedradingsvolgordes. Als het grijs is, betekent dit dat er een probleem is (bijv. 3 draden op dezelfde terminal). Zodra je dat hebt gedaan, kun je je secties weergeven zoals je wilt.

Nico