Alle randen selecteren voordat u de behuizing/het oppervlak selecteert

Hallo, ik ben op Solidworks 2022 en de afgelopen dagen heb ik een systematisch probleem gehad. Alvorens een lichaam of een oppervlak te selecteren, selecteert de software alle contouren van deze laatste zeer langzaam (tot het punt dat bij een assemblage de selectie van het lichaam ruim een minuut duurt.

Ik heb eerder geprobeerd de weergave-instellingen te wijzigen, maar zonder succes.

Heeft u een oplossing of bent u dit probleem ooit tegengekomen?

1 like

Hallo @hugo.naze,
Het lijkt mij dat het de grafische kaart is die is gesprongen, waarschijnlijk een ongeschikt stuurprogramma of de optie "OpenGl-functies emuleren" in de systeemoptie die is geforceerd,
Het is mij overkomen, Windows doet de updates zonder waarschuwing!
Kijk ook naar de ergonomische opties van de batterij (de zuinige modus kan de extra grafische kaart uitschakelen)

3 likes

Hallo @Lynkoa15, het is inderdaad de "emuleren met OpenGL" functie die werd geactiveerd na een enigszins verknoeide update van de CG, het probleem is opgelost en het werkt weer perfect.
Hartelijk dank!! :partying_face:
Voor de volgende die hetzelfde soort probleem zullen hebben, moet je er gewoon voor zorgen dat je geen Solidworks-bestanden open hebt staan om de optie uit te schakelen.

4 likes