De randen van een extrusie in een assemblage selecteren

Hallo

Ik vraag het je omdat ik vastzit aan een deel van een deel van de parametrisering van onderdelen.

Inderdaad, ik was in staat om een gelijkheidsbeperking te stellen tussen de schetsen, of liever de x- en y-zijden van een schets van een onderdeel met de x- en y-dimensies van de extrusie van een ander onderdeel , maar ik kan de rand van een extrusie (carre_troué) niet beperken tot de rand van de verwijdering van materiaal van een ander stuk (carre_vert). De selectie laat me niet kiezen voor de 2. Als ik op de ene klik, kan ik de 2e niet selecteren (door de ctrl-toets ingedrukt te houden).

Samenvattend zou ik een gelijkheidsbeperking willen stellen tussen 2 randen van 2 verschillende functies (extrusie en materiaalverwijdering), zodat wanneer ik de dikte (extrusie) van het groene vierkant verander, het gat van het grote vierkant dat dezelfde afmetingen heeft als het groene vierkant ook kan veranderen en dezelfde afmeting kan aannemen. De gelijkheidsbeperking tussen de x- en y-zijden is voor mij geen probleem, maar de dikte is de dikte.

Hier zijn foto's van de montage. 

Ik ga mijn 2 stukken en de montage als bijlage plaatsen zodat je een idee hebt van het probleem.

Als iemand deze kwestie voor mij zou kunnen verduidelijken, zou ik u zeer dankbaar zijn.

Bedankt.

Vriendelijke groeten

David.

ass1.sldasm

Hier is het stuk "carre_troué".

carre_troue.sldprt

En hier is het "carre_vert" stuk.

Bedankt.

carre_vert.sldprt

U moet de extrusiediepte van het groene vierkant instellen op "naar boven" of "naar het oppervlak" en de onderkant van het vierkante gat van het andere deel selecteren. 

2 likes

Hartelijk dank.

Dat ga ik zo snel mogelijk proberen.