Verbindingen selecteren in een simulatie

Hallo

Ik heb een draadvloer van 1200x800mm gemaakt met een maaswijdte van 20x20mm.

Ik wil een belastingstest uitvoeren en daar zie ik dat ik alle verbindingen (kruising tussen twee draden) één voor één moet selecteren . 

Hebben jullie een oplossing zodat ik de selecties makkelijker en sneller kan maken?

Hallo

Het is moeilijk om iets te zeggen zonder een beeld of zonder het geheel. Connecties zijn niet de enige dingen om te overwegen AMHA.

Geef ook aan welk type belasting (constant en statisch of  variabel en dynamisch).

Welke versie van SW heb je?

Plaats de volledige ASM met pack- en GO-functie

Vriendelijke groeten

1 like

Belastingstype: constant en statisch

Solidworks-release: 2015

Om privacyredenen zal ik alleen een afbeelding plaatsen.

rere.png

Hallo

Allereerst heb je draden als balken behandeld en dat is helemaal niet goed.

Alles moet worden omgezet in volume.

Vervolgens, om het eenvoudig en het snelst te maken, is  het om een plaat van een paar tienden te plaatsen (in een veel zachter materiaal (aluminium of plastic) dan uw draden) die (zonder penetratie) aan de raakpunten van de buitenste draden zal worden bevestigd. Daarna hoef je alleen nog maar druk uit te oefenen op de miniplaat zodat al je vervormingen waarneembaar zijn.

Kun je een gedeeltelijke afbeelding maken (in het patroon zodat ik kan zien hoe de draden zijn opgehangen aan wat lijkt op buizen.

Houd er ook rekening mee dat u niet het hele model hoeft te testen

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Het is mogelijk om de belasting verdeeld over de balk toe te passen. (Zie afbeelding)

Maar ik weet niet zeker of het al bestond in SW 2015...

Anders is het gebruik van een oppervlaktelichaam dat aan het rooster is bevestigd om de kracht er rechtstreeks op uit te oefenen de voorkeursoplossing.

Groetjes

chargement_poutre.png
1 like

Hello@lmandon

Neem me niet kwalijk: maar als ik voor dit soort simulaties zeg dat we de bundels moeten verbieden, is dat niet zonder reden.

Zonder in technische details te treden (cf. het verschil tussen een tetraëdrische element van de tweede orde en een balkelement met twee knopen , enz...)  ;-)

In de tussentijd heb ik één enkel argument naar voren gebracht, namelijk dat van het gaas.

Gezien de grootte van de draden zal het gaas sportief zijn.  ;-)
Vooral omdat we geen detail van de afbeelding hebben waarmee we kunnen zien hoe de draden zijn gevlochten (of niet gevlochten als ze strikt recht zijn).

Vriendelijke groeten

Kun je in de tussentijd tot het einde van je simulatie gaan, dan zal het zeker rijk zijn aan lessen. ;-)

Hallo

Dank u voor uw antwoorden.

We hebben uw oplossing geprobeerd, maar zonder succes.

Vriendelijke groeten

Hallo @plepinay

Sorry voor de mislukking.

Ik begrijp echter dat u ons het bestand om privacyredenen niet kunt geven,  maar er is altijd meer dan één oplossing.

Kunt u ons een foto geven van het hek met de aansluitingen in een hoek (een zeer gedeeltelijke afbeelding dus). De twee vragen die ik mezelf stelde waren: is de draad gevlochten (kettingdraad t inslagdraad zoals bij textiel en wat gaas) en hoe wordt de verbinding gemaakt op de externe mechanisch gelast (bevestigd, gelast, andere).

Met dit minimum aan informatie moet ik in staat zijn om een digitale tweeling te reconstrueren en te kijken hoe ik deze simulatie moet doen.

Vriendelijke groeten

Hier is

fi65_vrompnet03.jpg