Ik ben gloednieuw op het forum, maar na een tijdje te hebben gezocht, denk ik niet dat ik vragen en nog minder antwoorden heb gezien waarmee ik mijn probleem zou kunnen oplossen.
Ik wil een ONDERDEEL toevoegen aan een assembly en via een UserForm en het beperken (zodat de twee oorsprongen samenvallen).
Via het formulier identificeer ik de naam van mijn nieuwe assemblage en de map waarin deze is opgeslagen en daarom wil ik graag een "CommandButton" maken waarmee ik mijn ONDERDEEL kan selecteren. Om de registratiemap te identificeren, is het me gelukt om de verkenner te openen, maar ik heb alleen toegang tot de mappen en deze keer wil ik een specifiek bestand selecteren.
Er is hier een macro http://www.cadsharp.com/videos/lesson-5-1-vba/
Maar je moet wel een betalende abonnee zijn
En dat is niet mijn geval
U bevindt zich hier: Home » Video's » Les 5.1 - Een nieuwe assemblage maken
Voor deze inhoud is een lidmaatschap op een hoger niveau vereist.
In deze les leer je hoe je het maken van een set volledig kunt automatiseren, met een bijzondere focus op paringstechnieken.
Een alternatief voor het koppelen met benoemde entiteiten is het gebruik van beperkingsverwijzingen, net als bij mate-entiteiten, waarvoor uw ontwerpers vooraf beperkingsverwijzingen moeten opnemen om eenvoudigere automatisering mogelijk te maken. Zie IMateReference-interface voor meer informatie. Naar mijn mening is het automatiseren met behulp van constraint references echter veel vervelender dan het automatiseren met benoemde entiteiten.
Als benoemde entiteiten om de een of andere reden geen optie zijn, maar u niet de vervelende mate-routeverwijzingen wilt gebruiken, kunt u ook referentiegeometrie zoals vlakken en assen maken om te gebruiken bij koppeling. Met behulp van IModelDocExtension: selectByID2 kunt u eenvoudig de referentiegeometrie selecteren.