Entiteit Selectie

Hallo. Om fotovoltaïsche panelen op Draftsight te tekenen, heb ik een rechthoek per netwerk gedupliceerd en een transparante achtergrond geplaatst. Mijn probleem is dat wanneer ik de panelen selecteer, alles hemelsblauw wordt en ik niet meer kan zien wat eronder zit. Hierdoor heb ik moeite met het verplaatsen van mijn panelen. Kunt u mij een oplossing geven zodat ik mijn panelen met een blauwe achtergrond kan selecteren en de entiteiten eronder kan zien? Bij voorbaat dank.

Hallo Sebastien_Nowakoski,
Hebben jullie solidworks?
het zou gemakkelijker zijn om deze manipulaties vanuit SW uit te voeren.
Succes.
@+.
AR.

Ik ontwerp fotovoltaïsche tinten en ik installeer de blokken van de palen. Ik heb de borden opgehangen om aan te geven hoe lang het op de parkeerplaats staat. Daar stopt mijn werk. Vervolgens tekenen we de tinten op Tekla.

Oké, zou het beter zijn om het rechtstreeks op Tekla te doen?

Hallo @Sebastien_Nowakowski

Indien mogelijk moet er een optie zijn om het gedrag van het scherm tijdens een selectie te beïnvloeden. Bij het zoeken naar dergelijke opties op het net, zie ik wat ik zie dat een schijn van een relatie lijkt te hebben, opties in het tabblad Weergave van Systeeminstellingen, met name de 2 selectievakjes in het subtabblad Kleuren, er is ook een optie in de buurt om de transparantie van de elementen weer te geven. Het is aan jou om te testen.

1 like

Hallo;
Je moet de lagen gebruiken voor je verschillende componenten...
Verberg vervolgens de ongewenste laag zodat u de andere entiteiten kunt selecteren...
https://help.solidworks.com/2023/french/DraftSight/html/hlpid_adjust_layer.htm

1 like

Bedankt voor je feedback, maar dat is precies het doel van deze laag die ik wil verplaatsen.
Het is de arcering die me stoort, ook al heb ik transparantie in de laag aangebracht. Door het object en dus de arcering te selecteren, wordt alles verborgen.

Ik had moeite om uw idee van " Transparantie " te begrijpen als uw entiteiten zich op een gedefinieerde laag bevinden, schakel deze gewoon uit (verbergen) om ze niet te selecteren...

Het is niet genoeg om er transparantie op toe te passen, entiteiten zijn waarschijnlijk altijd selecteerbaar.

1 like

Hallo
Dat is wat het doet.