Selecteer vlakken op basis van hun oppervlak

Hallo
Ik heb een kamer met een groot aantal oppervlakken en ik wil er een vinden met een oppervlakte van minder dan "X" mm².
Is er een manier om dit te doen?

Ik kan ook sluw zijn door mijn (platte) stuk op te splitsen in een groot aantal lichamen en te sorteren op gewicht...

Ik heb de mycad suite

Bedankt voor je hulp

Misschien tijdens het kijken naar sensoren, heb ik er net over gehoord in een paar discussies op dit forum, maar nooit de kans gehad om dieper te gaan.

1 like

Hallo

Dit is om het kleine gebied te vinden dat is gemaakt door functies met een enigszins verknoeid resultaat, u kunt het proberen met de tool "Meetkundeanalyse"

Voor de oplossing met de sensoren denk ik dat we er één per oppervlak moeten maken, wat lang kan zijn.

1 like

"Dit is om het kleine gebied te vinden dat is gemaakt door functies met een enigszins verward resultaat, je kunt het proberen met de tool "Geometrie-analyse"

Absoluut niets mee te maken... Maar de tool is interessant!

Ik duik in de hulp om het volledig te begrijpen, maar het is veelbelovend

Bedankt!

Kleine gezichten

Kleine gezichten zijn gezichten waarbij:
de lengte van alle randen kleiner is dan de opgegeven lengte en
De oppervlakte van het gezicht is kleiner dan het kwadraat van de gespecificeerde lengte van een rand

Als u wilt controleren op kleine vlakken, schakelt u de selectievakjes Verwaarloosbare geometrie en Kleine vlakken in en geeft u de maximale randlengte op in het selectievakje Lengte van alle randen. Vlakken waarvan alle randen kleiner zijn dan de opgegeven lengte, zijn kleine vlakken.

Sterker nog, het past niet bij mij.

Met deze functie voeren we een X-waarde in en vinden we alle vlakken zonder zijde > X en waarvan de oppervlakte kleiner is dan X².  Ik heb een probleem met het eerste instelpunt voor de lengte van de zijde. Als ik bijvoorbeeld op zoek ben naar oppervlakken van minder dan 400 mm², typ ik 20 in het lengtevak. maar ik zal toch niet de rechthoeken van 25 x 15 mm vinden die me interesseren, want 25 mm > 20 mm

Misschien door een nomenclatuur van oppervlakken te maken?