Ik ben net aangekomen in een bedrijf dat niet poseert (voorlopig EPDM), zou ik graag willen weten of er een tool is om onderdelen of samenstellingen in een map onder vensters te selecteren en deze de gewenste eigenschappen toe te wijzen. Momenteel gebruiken we stuklijsten van solidworks, maar alle onderdelen moeten dan met de hand worden gesorteerd in Excel en zeggen of het buis- of paneelhardware is of andere, ik zou deze eigenschappen graag direct willen kunnen opnemen, maar aangezien er honderden zijn, zou ik een tool nodig hebben om me te helpen.
Dank u voor uw antwoorden Roger en Denis, het komt overeen met mijn verzoek.
Ze hadden de EPDM al geïnstalleerd, maar hun server crashte 2 weken later en plotseling werkt hij niet meer, en hun reseller wil niet terug zonder ze weer voor een dienst te laten betalen, ik praat er vaak over, normaal gesproken zou het moeten komen, wetende dat mijn andere collega's niets van EPDM weten, het is alleen aan mij om met de baas te pushen =)
Ik heb je antwoord Stefbeno niet helemaal begrepen.
Zonder de noodzaak van "tools van derden" is er de taakplanner (volgens het Solidworks-pakket) waarmee u dit kunt doen voor "Aangepaste eigenschappen", op bestanden of mappen.
Solidworks Taakplanner
Aangepaste eigenschappen bijwerken
(kies mappen of bestanden, klik op volgende)
Vul de eigenschappen in die moeten worden bijgewerkt of aangemaakt!
Ik bevestig voor de taakplanner, de enige beperking ligt in het feit dat de bestanden in dezelfde map moeten staan, anders moet je ze 1 op 1 selecteren (het lijkt mij dat de multi-selectie werkt).
Beschikt u over de MYCAD tools??? Anders zou u ze met uw licentienummer moeten kunnen downloaden en installeren, ze zijn erg praktisch, vooral voor uw huidige probleem!!
Ik zag net de Oliviier tutorial, in principe zijn de eigenschappen niet meer gekoppeld aan het onderdeel, maar beheerd door een Excel-bestand bijvoorbeeld, waardoor je niet hoeft te gebruiken alle reeds gemaakte onderdelen?
Bovendien zag ik net dat je zelfs in de configuraties kunt werken als je wilt, dus het is een zeer interessante tool "zonder de noodzaak van tools van derden" !!
EDIT: het stelt u in staat om "bestanden" of "mappen" als doel te kiezen
Ik bevestig de woorden van olivier42, er is geen externe tabel. De taakplanner vertrouwt op de eigenschappen van het bestand, als die er zijn, om het vervolgkeuzemenu te vullen.
Zodra er een bestand is dat eigenschappen bevat, haalt het deze op om ze voor te stellen en voegt ze daarom toe aan de bestanden die ze niet hebben.
Ha oké, maar mijn basiszorg is dat alle bestanden die al zijn gemaakt geen eigenschappen hebben! En ik wil er automatisch de gewenste eigenschappen aan toevoegen, dus inderdaad batcheigenschappen passen goed.