Hoi allemaal
Ik heb momenteel een "piping" stuk waarin twee flenzen aan de uiteinden zijn ingevoegd (in de context van de slag). Ik wil erop wijzen dat het geen assemblage is, maar een onderdeel.
Mijn klemmen hebben verschillende configuraties, afhankelijk van hun grootte, ik zou graag de gewenste willen kunnen kiezen via een macro (die de juiste referentie uit een Excel-bestand zou halen).
Zoals wat:
Een flens (SolidWorks 3D-bestand) heeft de volgende verschillende configuraties "Ø10", "Ø20", "Ø30", ... en in een excel bestand heb ik een cel die gelijk is aan "Ø20". Het doel zou zijn dat de macro de juiste configuratie selecteert van de flens die in een ander onderdeel wordt ingevoegd (het is geen assemblage, maar een onderdeel).
Ik heb een voorsprong met deze regel:
bRet = swConfigMgr.GetConfigurationParams(vConfName(i), vConfParam, vConfValue)
Maar het werkt niet...
In principe zou ik meestal een deel van de familie kunnen besturen en "$CONFIGURATION@Bride = Ø20" kunnen gebruiken. Maar in mijn geval zou ik graag geen familie van onderdelen willen gebruiken en alleen door de macro willen gaan (om te lange laadtijden te voorkomen). Dit is mogelijk voor kustbesturing met de functie: "Part.Parameter(name). SystemValue = rating / 1000" maar om de configuraties te wijzigen werkt het niet.
Als je ideeën hebt, ben ik er helemaal voor.
Bij voorbaat dank,