Gelaste zool op een structuur - SolidWorks

Hoi allemaal

Ik ben de gelaste bouwmodule aan het testen in SolidWorks.

Ik begreep hoe ik profielen uit mijn skelet kon implanteren.

Ik wil graag gelaste bevestigingszolen aan mijn structuur toevoegen. Ik zou graag willen dat deze onderdelen mechanisch gelaste elementen zijn, of ze later zelfs aan de bibliotheek toevoegen.

Wat is volgens jou de beste manier om deze funderingen te maken als ik wil dat ze door SolidWorks worden herkend als structurele elementen?

Ps: Ik ga naar een vergadering, ik antwoord over een uur

Dank je wel:)

Aurélien

Hallo

Om ervoor te zorgen dat uw inlegzolen als lichamen worden herkend, hoeft u niets anders te doen dan het vinkje bij het samenvoegen van de lichamen uit te schakelen wanneer u uw functie maakt.

Als de 4 inlegzolen exact identiek zijn, zal SolidWorks ze herkennen als één lichaam (4 keer aanwezig).

Je kunt alleen profielen opnemen in de mechanisch gelaste bibliotheek, lijkt mij, dus het zal niet mogelijk zijn om je inlegzolen te integreren.

4 likes

Hallo Aurélien,

Als deze inlegzolen terugkerend zijn (artikel altijd hetzelfde?), kunt u ze een op zichzelf staand onderdeel (sldprt) maken en in uw gelaste constructie plaatsen (een onderdeel in een onderdeel invoegen, door Insertion/Piece te doen). Je kunt het beperken zoals in een vergadering, het herhalen,...

1 like

Wees voorzichtig bij het invoegen van onderdelen, want afhankelijk van de manier van werken moet je er 5 invoegen om er 4 te zien in de nomenclatuur van de tekening (cf gebruik van een herhaling)

1 like

@Gerald

Waar heb je het over? Je bedoelt het tegenovergestelde, dat wanneer je 4 invoegt, je 5 in de nomenclatuur ziet?

Als dat is waar je het over hebt, kan dat te wijten zijn aan herhalingen die worden aangedreven door een schets:  in de schets, op het niveau van het te herhalen onderdeel, moet je geen schetspunten plaatsen, anders krijg je een herhaalde entiteit die over het origineel heen wordt gelegd. Als u het volume wilt "vasthouden" om te herhalen, moet u een andere entiteit gebruiken die geen punt heeft, zoals een lijn.

1 like