PDM Server: Is het mogelijk om een enkele pdm server te gebruiken voor Topsolid en Solidworks?

Hallo

Ik ben geen gebruiker van CAD-oplossingen.

Ik ben een informaticus en ik moet de software installeren en in dit geval denk ik erover om een PDM-server voor Topsolid te installeren.

Mijn vraag is: aangezien we twee soorten software hebben (Solidworks en Topsolid), wilde ik weten of het mogelijk was om op dezelfde machine een PDm-server te installeren met een basis voor TopSolid en een basis voor Solidworks.

Heeft iemand dit ooit gedaan?

Bedankt.

Hallo

Ik heb al gewerkt aan een PDM die 2 verschillende CAD-software beheerde. Er waren slechts 2 knoppen die op de PDM verschenen (een voor Catia, de andere voor NX).

Het was geen probleem zolang een onderdeel dat met een software werd opgestart er altijd mee werd aangepast.

Ik denk dat het heel erg afhangt van de PDM die je gebruikt

1 like

Hallo

Dank u voor uw antwoord.

Als ik het goed begrijp, had je maar één PDM-software geïnstalleerd en gebruikten beide software deze?

Op welke Catia- of NX-software is de PDM geïnstalleerd?

Ja, dat klopt.

De PDM werd geleverd door Siemens (NX), maar is niet geïntegreerd in NX. U kunt het dus gebruiken om andere software te beheren.

Welke versie van topsolid gebruik je?

TopSolid 7 heeft een ingebouwde PDM en de software kan goed overweg met solidworks. Als je versie 7 hebt, kun je misschien dichterbij komen om te zien of je er rechtstreeks op kunt opnemen.

Hallo weer,

Nogmaals bedankt voor dit antwoord.

Ja, we hebben versie 7 (we hebben 7.11 in juni geïnstalleerd)  en we hebben een licentie voor de TopSolid PDM.

Ik ga contact met ze opnemen en kijken wat ze me vertellen.

Als ik nog andere vragen heb, neem ik misschien contact met je op.

Nogmaals bedankt.

Goedenacht